bedui.com
Aktiv medlem
ErlandH skrev:
Visst är Sesriem och Sossusvlei trevligt -- men lite längre än en dagsutflykt är det nog...
Du är lite optimistisk när det gäller avstånd, Peter! ;-) S-town är ju åtminstone 3-4 mil från centrala CT. Vid första besöket skulle jag nog rekommendera att man tar in på nåt trevligt hotell/guesthouse i Sea Point eller annat centralt område, på taxiavstånd från krogar och nattklubbar. Sen kan man upptäcka omgivningarna med sin hyrbil och kanske bo mer lantligt nästa gång!
njae jag menar att det är en dags bilfärd till sesriem. sedan ytterligare en dag tillbaka. Fast man bör stanna mer än en dag i området när man ändå är där. har man 14 dar i regionen så är det i alla fall en mkt möjlig utflykt som bjuder på det häftigaste jag sett av natur i afrika.
nu sa jag iofs "en bit in till stan", och simonstown till city tar 45 min med 'tunnelbanan' om jag inte minns fel, så optimist skulle jag inte kalla mig själv. =) sälvklart ska man inte bo där om man är på besök i två veckor, men det är en perfekt plats att bo på om man som Jesper sa är bosatt i kapstaden, för då värdesätter man nog en lugn förort mer än innerstan.