Annons

Svensk manual till 7D

Produkter
(logga in för att koppla)
nej...tror inte det finns i pdf-format

läste någonstans att dom ville tjäna någon extra krona på översättningen....

Listade ut med vänster öra att översättningen kostar pengar, få är intrsseade av att betala extra för en felöversatt manual.
Med felöversatt så menar jag inte att det finns direkta fel, men sannorlikheten att det inte krypit in några fel är liten.
Tyvärr så kan jag inte Japanska, den har förmodligen minst fel...

Re: nej...tror inte det finns i pdf-format

thompan skrev:
läste någonstans att dom ville tjäna någon extra krona på översättningen....

Har just ingenting med saken att göra. Det hela är rakt av ett försök att motverka parallellimport och inget annat. Fler och fler företag gör på det viset.

När det gäller översättningar så automatsöversätts nästan allting idag. Så är där ett fel så beror det på att antingen fanns felet där från början eller också är det bara en dålig översättning.

Är man dessutom rädd för felöversättningar så lär man nog i många fall lära sig japanska eftersom översättningsfelen troligen sker redan till den engelska översättningen. Undantaget blir väl Canon som väl är amerikanskt?

Mvh
Maverick

Visserligen okuperade USA Japan under flera år efter andra världskriget, men den japanska industrin förblev japansk. Canon är ett japansk företag noterat på Tokybörsen, men även på börs i USA.

Två tips till bolag att investera i där konsumenterna hela tiden köper mera innan produkten är utsliten:
Canon
Sandisk

RolandM skrev:
Visserligen okuperade USA Japan under flera år efter andra världskriget, men den japanska industrin förblev japansk. Canon är ett japansk företag noterat på Tokybörsen, men även på börs i USA.

Två tips till bolag att investera i där konsumenterna hela tiden köper mera innan produkten är utsliten:
Canon
Sandisk

:D

Finns Canon på svenska börsen?

/Maverick

...vad vet jag

Maverick skrev:
Har just ingenting med saken att göra. Det hela är rakt av ett försök att motverka parallellimport och inget annat. Fler och fler företag gör på det viset.

Mvh
Maverick

det är möjligt att det är så som du säger,
...men idagens samhälle då var och annan kan engelska hjälpligt, är det i mina ögon konstigt att lägga ut några tusen till och köpa kamera i sverige, för att få en manual på svenska.

däremot, om det var så att garantin inte gällde i sverige skulle de vara en annan sak....

Det är inte alltid garantin gäller. Vidare kan villkoren skilja. En rätt vanlig fråga i butiken är just om det är svensk manual med. Jag gissar att vi inte är riktigt representativa för sveriges engelskkunnande.

Mvh
Maverick

Det är inte alla som har världsgaranti t ex. Det kan dessutom skilja baserat på produktgrupp. Villkoren för att garanti kan dessutom skilja mellan olika länder.

Mvh
Maverick

Segeson skrev:
Här finns det en zippad fil som blir en Engelsk manual i PDF när du packar upp den.

Klickeliklick
Oh tack!
Slog mig inte förrän jag började bläddra i den här, hur nyttigt det är att läsa en kameras manual innan man köper. Bilder och info kring reglage och menyer osv!

Latent i 7D-manualen ligger ju också en hel fotoskola! Rear-sync flash till exempel, är bara en av määngder funktioner jag tidigare bara hört namnet på.

(Alla 7D/Sigmaobjektiv-ägare och garantikunniga får hemskt gärna svara på mina frågor här..)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar