Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

svart bakgrund på bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassofus

Aktiv medlem
Är jag helt blind eller finns inte det alternativet längre?
hittar inte vart jag ändrar för att få svart bakgrund på valfria bilder i minna album.

som sagt, är jag blind?

När vi bytte till det nya utseende så har vi tagit bort det valet. Vi ville att alla bilder skall presenteras i samma utseende för att skapa enhetlighet på fotosidan. Däremot så är det fritt fram i en eventuell Portfolio.

FS har bestämt att det ska vara enhetligt, så att ändra bakgrundsfärg går inte sedan ett bra tag. Den som vill sen en bild med svart bakgrund får titta i fullskärmsläge

Edit: David var snabbare. Är kaffemaskinen nytrimmad så här ett tag innan Fotomässan? :)

fast jaha? när jag är inne och kollar bilder i en utmaning i en grupp så ser jag att vissa bilder har vit bakgrund och vissa har svart. Hur kommer det sig då?

Det kan finnas ställen där vi inte fått ut uppdateringen. Kan du länka så skall jag kika.

Just, det där är en "Utmaning" som har en mall som inte är uppdaterad. Likaså är inte bildvisningen uppdaterad heller. Så både felen beror på gamla mallar som måste uppdateras. Vi har det på todo-listan.

Ok tack för info.

Men om det är en gammal mall så går det alltså att byta tillsvart bakgrund där? Konstigt att jag inte hittade det då.

Valet finns inte längre och jag gissar att det var en gammal utmaning du kollade på då man fortfarande kunde ange bakgrundsfärg.

Hej
Jag undrar varför det inte går att få svart bakgrund på bilderna som ligger i en utmaning, på samma sätt som när man "klickar" på en bild i ett vanligt album. // Emma

VIT bakgrund?

Om jag nu har en bild som jag vill ska visas mot vit bakgrund om någon följer uppmaningen och förstorar, hur gör jag då? Lägger bilden på nån annan sida?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar