Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Svart backgrund 'default'

Produkter
(logga in för att koppla)

red-top

Aktiv medlem
Svart bakgrund 'default'

Hiall --
Jag tycker, att de flesta bilder som laddas upp för kritik eller bara visning gör sig bäst med svart bakgrund, och nästan varje gång jag förstorar en tumnagel, så ändrar jag vitt till svart... Och får oftast bilden att stå fram bättre.
Är vi flera (än de som vill ha vit) som tycker detsamma, så kanske svart bakgrund kunde bli standard. Eller skulle det inte kunna läggas in denna parameter i 'Inställningar'- hur man själv vill ha bakgrunden...? Vad säger 'kodsnickarn'?
YoursTruly
./h@nsN.

Senast ändrad:
Jag tycker också många bilder gör sig bra med svart bakgrund men det ser inte speciellt snyggt ut rent estetiskt när man byter till svart i bild-sidorna. Det är ju bara själva "bild-framen" som blir svart, resten är ju fortfarande vitt/grått eller annan färg.

Eller du kanske bara menade på den sidan där den förstorade bilden är?

Då är jag helt med dig för egentligen borde det ju vara svart för att kunna se bilden på bästa sätt. Gör om, gör rätt ! haha

Trevlig helg!

Mvh
Dennis

Jag tycker inte att svart bakgrund nödvändigtvis är det bästa för majoriteten av bilderna, tycker snarare att det beror på motivet vilken bakgrund bilden gör sig bäst med. Men om folk helst vill ha andra bakgrunder än den vita när de tittar på bilder, så kan man väl få lagra en inställning i sin profil om vilken "default"-bakgrund man själv vill ha. Då skulle jag välja den beiga...

Tobias skrev:
Jag tycker inte att svart bakgrund nödvändigtvis är det bästa för majoriteten av bilderna, tycker snarare att det beror på motivet vilken bakgrund bilden gör sig bäst med. Men om folk helst vill ha andra bakgrunder än den vita när de tittar på bilder, så kan man väl få lagra en inställning i sin profil om vilken "default"-bakgrund man själv vill ha. Då skulle jag välja den beiga...

Snälla Fotosidan.
Kan ni inte fixa en sådan funktion.

Släng in en ny kolumn och om denna är tom så är default vit... på så sätt slipper man ändra inställningar för de bilderna som inte ska ha någon annan bakgrund som default.

Fast, jag kan tänka mig att ni redan visste hur man kan göra =)

Dessutom borde den som lägger upp bilden kunna välja bakgrundsfärg!. Tex så att den matchar ramen i bilden. Det ska givetvis gå för besökaren att välja också, precis som idag.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto