Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sv färg
- Trådstartare jdfoto
- Start datum
j2^
Aktiv medlem
Hej Jag undrar hur man får till när man kör bilden i S/V men en viss specifik punkt i färg,förslag någon? Tack på förhand...// Mvh Tobias
Det finns massor av metoder... och de är inte svåra att finna med Google heller.
Men, exempelvis.
Kopiera lagret till ett nytt lager.
Konvertera det nya lagret till monokromt med den favoritmetod du har.
Skapa en lagermask.
Måla svart där konverteringen inte skall synas.
optimize
Aktiv medlem
Ursäkta noobfråga, men vad är justeringslager och lagermask?
Då ska vi se om jag kan hosta ur mig en pedagogisk förklaring.
Ett justerngslager är att göra en justering i bilden som hamnar i ett eget lager. Fördelen är att du när som helst kan gå tillbaka och ändra dina värden samt även välja enkelt vart du vill ha effekten.
Justeringslager skapar man enklast genom att klicka på cirkelikonen i lagerfönstrets nederkant, den som hälften svart hälften vit. När du valt vilken effekt du vill ha hamnar den som ett nytt lager. I lagerfönstret ser du en vit ruta på ditt nya lager. Det är din lagermask, vit färg släpper genom effekten, svart blockerar, gråa toner släpper igenom mer eller mindre. Med lagermasken markerad kan du välja en svart pensel och enkelt måla bort en effekt där du inte vill ha den, en svartvit effekt i trådskaparens fall.
hoppas det inte blev för rörigt
j2^
Aktiv medlem
Ursäkta noobfråga, men vad är justeringslager och lagermask?
Kiak på (exempelvis) http://www.moderskeppet.se/photoshop/landskap/justeringslager.php
Kronbergs
Avslutat medlemskap
Då ska vi se om jag kan hosta ur mig en pedagogisk förklaring.
Ett justerngslager är att göra en justering i bilden som hamnar i ett eget lager. Fördelen är att du när som helst kan gå tillbaka och ändra dina värden samt även välja enkelt vart du vill ha effekten.
Justeringslager skapar man enklast genom att klicka på cirkelikonen i lagerfönstrets nederkant, den som hälften svart hälften vit. När du valt vilken effekt du vill ha hamnar den som ett nytt lager. I lagerfönstret ser du en vit ruta på ditt nya lager. Det är din lagermask, vit färg släpper genom effekten, svart blockerar, gråa toner släpper igenom mer eller mindre. Med lagermasken markerad kan du välja en svart pensel och enkelt måla bort en effekt där du inte vill ha den, en svartvit effekt i trådskaparens fall.
hoppas det inte blev för rörigt
Tusen tusen tack. Har använt mig av funktionerna med inte vetat att det var så de kallades.