Hej ! Kan till viss del hålla med dig ! Men om vi tar ett exempel: En viss kamera kostar i 12-14.000 i Sverige och begagnatpriset ligger på säg 9.000 kr,men helt plötsligt säljer en webbutik i ex Holland ut helt nya för 6.000kr,varför ska man då sälja den för 4.000kr beg här för att någon påpekar det.Jag tycker man ska sälja och köpa i annons med priser rådande här i Sverige och inte jämföra med vad det kostar utomlands.Sen är det klart att har man köpt en kamera med kitoptiken vill man ju sälja den komplett också,vad ska man med ett överblivande kitoptik till om man tex byter märke eller kanske uppgraderar och köper nya bättre objektiv? Dessutom är kitoptiken bara en liten del av priset.Det värsta tycker jag folk som inte respekterar vad man skriver i annonsen tex man säljer en kamera med 2 objektiv för 7.000kr med grepp och övr tillbebehör och skriver i annonsen att man bara säljer det komplett och att priset ej är prutbart och då får man plötsligt en massa mejl: Kan du sälja det extra batteriet? Skulle behöva motljusskyddet ! Du får 1.000kr så hämtar jag direkt mot kontant betalning ! Och då har man redan satt ett bra begagnatpris.Listan kan göras lång om vad folk "försöker" Sen finns det folk som ibland tror att man är i desperat behov av pengar bara för att man lägger ut en annons och som sagt kommer med alla möjliga skambud.Men sen håller jag med TS att vissa vill sälja till samma pris som nytt och ibland mer men dom får nog heller inte sålt sina alster heller om det inte kommer någon som inte har hum om någonting,det finns ju.Finns det inte så många begagnade 50D på marknaden är det ju klart att priserna är högre också,och tvärt om.Men hoppas du får tag på en till bra pris naturligtvis ! MVH.