Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Surface Pro 3 för fotoredigering?
- Trådstartare mapem
- Start datum
ztenlund
Aktiv medlem
Windows 8.1 är nästan löjligt snabbstartat från SSD om man är van vid äldre versioner (förutsatt modern hårdvara förstås). Innan jag uppdaterade firmware i min Sonykamera tog den längre tid på sig att starta om batteriet tagits ur än vad datorn gjorde
Jag var tvungen att testa på min bärbara med Win7, och det tar nog ungefär 30 sekunder till användbart skrivbord från helt avstängd, om man räknar bort lite lösenordsfummel. Jag skulle gissa att Windows står för ungefär 20 av dessa sekunder. Jag tycker att det räcker mer än väl, ärligt talat. Värre ställt var det med den gamla med snurrdisk och XP...
Katzura
Medlem
Väcker tråden till liv. Lightroom cc ska ha surface 3-version om inget tangentbord är inkopplat och vara som vanligt om det finns tangentbord. Hittade inga videos på hur det funkar i realiteten bara screen shots och då såg det ut som LR moblie, typ. Har någon testat det?
I och med att du frågade så tänkte jag testa då jag faktiskt aldrig testat denna funktion och tänkte ge tydligt vad som händer i steg för steg så du får en uppfattning
Så till att börja med så startar jag nu lightroom med tangentbordet.
Jag börjar redigera en slumpvald bild.
Jag tar bort tangentbordet mitt i redigering.
jag får upp en ruta som frågar då om jag vill starta surfplatteläget.
Väljer jag ja så kommer jag till något som ser ut som lighroom mobile.
Väljer jag nej så är jag kvar i normala lightroom.
Så fort jag sätter tillbaka tangentbordet så frågar den om jag vill avsluta surfplatteläget.
Hoppas detta var till nytta, och skulle det vara några fler surface pro 3 frågor så svarar jag gärna på dem
gunnargren
Aktiv medlem
Lyfter den här tråden igen då jag har börjat fundera på en Surface Pro 3. Men velar fram och tillbaka mellan MacBook Pro, Dell XPS 13. Hade först bestämt för mig för en MacBook Pro, men har haft svårt att bestämma mig om jag ska gå på 13" eller 15". Sen fick jag upp ögonen för Dell´n som verkar vara en smidig och prisvärd laptop. Men efter jag läste det här inlägget så har jag börjat fundera om jag ska gå på Surface´n istället.
Det som talar för Surface Pro´n är att den är liten och smidig, bra skärm, bra batteri tid och att jag kan använda Cam Ranger utan att behöva "släpa" med mig en iPad också. Det som talar emot är att det möjligtvis är för liten skärm, men i värsta fall kan jag ta med mig min Dell 22" ut på jobb.
Det som talar för Dell´n är priset, man får mycket för pengarna, samt att den är otroligt liten och smidig sätt till prestandan. Det som talar emot är eventuella kvalitetsproblem, som en del uppenbarligen har haft. Läs här
Det som talar för MacBook Pro är kvalitet, känsla och prestanda, OSX kan jag inte uttala mig om då jag aldrig använt det. Det som talar emot Mac´n är priset, och att jag måste köra på två olika plattformar.
Kan tillägga att jag har en stationär dator med en Dell U2711 som är kalibrerad som primärdator.
Det som talar för Surface Pro´n är att den är liten och smidig, bra skärm, bra batteri tid och att jag kan använda Cam Ranger utan att behöva "släpa" med mig en iPad också. Det som talar emot är att det möjligtvis är för liten skärm, men i värsta fall kan jag ta med mig min Dell 22" ut på jobb.
Det som talar för Dell´n är priset, man får mycket för pengarna, samt att den är otroligt liten och smidig sätt till prestandan. Det som talar emot är eventuella kvalitetsproblem, som en del uppenbarligen har haft. Läs här
Det som talar för MacBook Pro är kvalitet, känsla och prestanda, OSX kan jag inte uttala mig om då jag aldrig använt det. Det som talar emot Mac´n är priset, och att jag måste köra på två olika plattformar.
Kan tillägga att jag har en stationär dator med en Dell U2711 som är kalibrerad som primärdator.
Katzura
Medlem
Jag skulle ju själv absolut rekomendera surface (förutsatt att man inte idag redan är djupt satt i applefamiljens produkter), den är otroligt liten och lätt att få med tillsammans med mycket god prestanda.
Tidigare under denna sommar har jag redigera bilder på hotell, i baksätet på bilar och i ett tält i norge för att nämna några tillfällen.
Skärmen är ju dock hyffsat liten, men den väger upp detta med en fantastisk upplösning på 2160x1440 vilket gör att du får in mycket på skärmen och att allt verkligen är knivskarpt.
Att kunna använda pennan till hjälper även det till då man arbetar direkt på skärmen och även kan gömma undan en del för att nytja skärmen till fullo.
Någonting du dock för tänka på gällande surface är att för att kunna använda den "ordentligt" som en dator med extern skärm så kommer du vilja använda en docka som går att köpa till, det är dock en extra kostnad precis som att tangentbordet är något man får köpa till.
Hoppas att jag kunnat hjälpa till med synen på datorn från ett perspektiv av någon som har en idag och köpte den specifikt för fotoeditering när man inte sitter hemma vid den stationära datorn
Tidigare under denna sommar har jag redigera bilder på hotell, i baksätet på bilar och i ett tält i norge för att nämna några tillfällen.
Skärmen är ju dock hyffsat liten, men den väger upp detta med en fantastisk upplösning på 2160x1440 vilket gör att du får in mycket på skärmen och att allt verkligen är knivskarpt.
Att kunna använda pennan till hjälper även det till då man arbetar direkt på skärmen och även kan gömma undan en del för att nytja skärmen till fullo.
Någonting du dock för tänka på gällande surface är att för att kunna använda den "ordentligt" som en dator med extern skärm så kommer du vilja använda en docka som går att köpa till, det är dock en extra kostnad precis som att tangentbordet är något man får köpa till.
Hoppas att jag kunnat hjälpa till med synen på datorn från ett perspektiv av någon som har en idag och köpte den specifikt för fotoeditering när man inte sitter hemma vid den stationära datorn
gunnargren
Aktiv medlem
Jag skulle ju själv absolut rekomendera surface (förutsatt att man inte idag redan är djupt satt i applefamiljens produkter), den är otroligt liten och lätt att få med tillsammans med mycket god prestanda.
Tack för svaret, men efter mycket velande blev det till slut en Dell XPS 13". Men tror fortfarande att Surface´n är en riktigt fin maskin.