Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Superzoom till Canon EOS 1100D

Produkter
(logga in för att koppla)

ormenx

Ny medlem
Jag har en Canon EOS 1100D och till den 2 objektiv, 18-55 resp 80-200. Nu letar jag efter en medelbra superzoom till medelkostnad (gärna lägre änden), så jag slipper släpa med mig båda objektiven.
Vad rekommenderas? Vilket intervall? Vilket märke? Inköpsställe? etc
Tack och bock!

Inga superzoomar är ju riktigt bra, men det vet du säkert redan. Ja, Canons EF 28-300 mm f/3,5-5,6L IS USM är väl rätt bra, för att vara superzoom, men den kostar ju ungefär tio gånger vad du nog vill betala.

Canon har också en EF-S 18-200 f/3,5-5,6 IS. Som alla långzoomare är det en kompromiss, men i alla fall användbar.

Nöjer man sig med kortare spann kan man titta på EF-S 18-135 mm f/3,5-5,6 IS STM. Inte så pjåkig.

Men bäst resultat får du ändå med kombinationen EF-S 18-55 mm f/3,5-5,6 IS STM tillsammans med EF-S 55-250 mm f/4-5,6 IS STM. Min rekommendation är att skaffa en bättre ficka hellre än en superzoom.

Tack för svar!

Nu har jag beställt ett objektiv, Canon EF-S 18-135mm f/3,5-5,6 IS blev det.
Längtar tills jag har det i min hand!!
Toppen med era rekommendationer! Tackar!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar