Annons

Superzoom kompakt vs insteg system?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jodå.. Bara en sak. Från vilken kamera utgår du då du talar om snabbare bättre osv?? Är det en gamal mojäng med flera år pa nacken eller en ny sak du har idag?? Märke modell?? Viktiga saker det ju för se vilket som skapar dina hastighetsproblem idag...

Att jag med din spec beskrivning inte skulle köpa en systemare står klart tror jag redan nu. Och svaret på vad din gamla kamera är samt lite mer exakt vad din tänkta totalbudget är på kamera som helhet kommer fälla mitt avgörande bestämmt vad jag kan säga jag skulle gjort..

DVS inte säga vad du bör göra..Utan vad jag skulle gjort.

Min nuvarande kompaktkamera heter Samsung Digimax V700. Prismässigt finns det tycker jag, två lägen. Antingen köper jag en relativt standard kompaktkamera med 4xzoom och betalar motsvarande 2000 sek eller så köper jag något klart bättre och då är jag beredd att betala tydligt mycket mer (3-4 gånger så mycket) än så. Där ligger anledningen till denna tråd.

Jag provade en Panasonic Lumix långzoomare idag och även den var för långsamt i tid till exponering tycker jag. Däremot testade jag en Sony DSC-H50 som var klart snabbare men den har ändå en fördröjning, men på en nivå så den kan accepteras.

Jakten fortsätter i butiker, men jag är fortfarande tacksam för eventuella ideer, tips och frågor från detta forum.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar