ANNONS
Annons

superrea på på 120-300/2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

ArneM

Aktiv medlem
Jag blev chockad men dom har en superrea på Expert där dom säljer en Sigma 120-300/2,8 för BARA 13995:- kostar i normala fall 24000 så är du sugen på en superskarpt objektiv men tvekat för att det kostar för mycket är detta rätt tillfälle. länk till Sigma 120-300/2,8

Senast ändrad:
LOL, lång näsa till killen som försöker sälja samma objektiv, Sigma 120-300/2.8, för 17000:- i Köp&Säljes-annonserna.

Jag tvekade inte för det priset (ska hämta mitt exemplar imorgon (idag)..det är ett objektiv i absoluta toppklassen(!)..helt unikt för övrigt, enda ljusstarka (f/2.8) zoomobjektiv på upp till 300mm som finns.

http://fphoto.org/Kim10D/DIV/test

Grrr, har gått o grämmat mig över att jag inte har 14000kr i en vecka snart och nu kommer ni här o river upp sår! =(

VAR???!!!

Det står inget om det på nå´n av Experts hemsidor, vad jag kan se?!
Någon som har en länk?

Pliiiiis!!!:)

Eller e det nå´t lokalt reapris i S-holm/Fridhemsplan?

Hmmm.

Hann redigera tidigare inlägg...:)

Jasså, det är bara där dom kränger gluggarna så billigt?
Hoppades på att det var på Expertbutiker i hela riket.:(

ring och kolla om dom inte kan skicka det då till din butik det gör dom säkert

Får nog testa det.

Min polare är ju boss på Expert i här i Trelleborg...*sugen som attan*
Först kolla igenom fondkontot och sen beställa!*ler*
Jaaaahapp...då kan man inte sova inatt!*S*

En fråga till!

Om man nu köper Sigmas 120-300 och vill köpa converter/rar oxå...
Måste man köra Sigmas el. funkar Canons?
Och som i Kim´s fall?
Kan du använda Canons convertrar både till Sigmaobjektivet och Canons 100-400?
(Eller tvärtom?)

Om dom nu går att använda oavsett märke, blir det nå´n kvalitetsskillnad, bildmässigt, mellan dom olika convertrarna?

Uj, blev det rörigt nu?*flinar*

Jag håller på och kollar det där..canons extendrar ska tydligen fungera bra på 120-300/2.8:an...och de är skarpare än sigmas konvertar.
Samtidigt verkar det som om sigmas konvertrar ger snabbare af på sigmas objektiv.

Sigmas 2x ger bra resultat nedbländat 2 steg.

Jag ska testa sigmas 1.4 konverter och canons 2x extender tillsammans med 120-300:an när jag kan låna dem.

Till 100-400:an använder jag ingen konverter..det är för ljussvagt så af:en fungerar inte med 10D.

Senast ändrad:
Finemang!

Nu går jag till sjöss två veckor men jag hojtar till när jag är hemma igen!:)

Ett tecken som tyder på att Sigma kommer att komma med en ny version inom kort och vill sälja ut restlagret. En version med bildstabilisering. Alternativt är marginalerna på optik ruggigt höga.

RolandM skrev:
Ett tecken som tyder på att Sigma kommer att komma med en ny version inom kort och vill sälja ut restlagret. En version med bildstabilisering. Alternativt är marginalerna på optik ruggigt höga.

Visst, men det gör ju inte 120-300/2.8 till ett sämre objektiv.

håller med björn där....sedan kommer det inte att bli lika billigt heller....för billigt är det nu iaf även om jag inte kommer att köpa ett sigma.

120-300 skall inte ersättas, det är en helt ny modell som kommer finnas kvar länge.

"Hej!

Jag var bara tvungen att lugna dig, 120-300 skall inte ersättas.
Anledningen till fyndpriset är att importören satt lite tjock på objektiv. Vi vill också ha lite "invigningsrea" eftersom vi flyttat.
(Fleminggatan 38)"

Re: En fråga till!

JJ. skrev:
Om man nu köper Sigmas 120-300 och vill köpa converter/rar oxå...
Måste man köra Sigmas el. funkar Canons?
Och som i Kim´s fall?
Kan du använda Canons convertrar både till Sigmaobjektivet och Canons 100-400?

Jag köpte ett 120-300/2,8 i onsdags och har hunnit använda det flitigt under helgen. På kongress, galakväll i Västeråshallen och på SM i motocross.

Jag använder Canons 1,4x och 2x, båda mk I. De fungerar perfekt och anger rätt bländare till kameran.

Objektivet är perfekt till det jag ska ha den till - konserter och sport. Då är flexibiliteten som zoomen gör viktigare än den lilla skärpeskillnad som är mot Canons 300/2,8. Jag är inte heller i så stort behov av skakstabilisering.

Motljusskyddet är lite för litet. Visserligen smidigt inomhus, men utomhus i sol behöver man rejälare saker.

Det finns ingen fästa för rem, men om man köper det kraftigare stativfästet med handtag så får fäste för rem. Bättre att bära i en rem fäst i objektivet än i en fäst i kamerahuset.

Zoomringen är lite trög, men den kanske blir bättre. Eller så får man be verkstaden justera.

Jag är störtnöjd med mitt objektiv. Det hade jag varit även om jag betalat 26 000.

Sen får man se när man får råd med en 400/2,8...

/magnus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar