Annons

stulna bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

supermoto

Medlem
Hej.

Tänkte om nån har lite tips hur jag ska gå tillväga.
Min flickvän har lite lättklädda och privata självporträtt som har poppat upp på en sexsida, det är ett community typ som lunarstorm fast med en annan inriktning.

Finns det nåt sätt som man kan klämma åt den här personen som publicerar detta? det är nämligen inte första gången det händer.
Dom försvinner efter att man har kontaktat ägaren till hemsidan men det tar bara nån månad sen så är dom uppe igen.
Men kan man på nåt sätt spåra användaren och polisanmäla henne personligen?
 
Först och främst beror det på om ägarna till det community du pratar om är villiga att ge dig IP-adressen till personen som publicerat bilderna. Även om ägarna till sidan blir uppmanade av polisen att lämna ut IP-numret så är det inte säkert att dem ens har det kvar då alla inte sparar besöksloggar speciellt länge i webserver (ett community kanske gör det för att bygga statistik för annonsörer).

Frågan är dock om brottet ger tillräckligt höga straff för att internetleveratören som användaren sitter på skulle behöva lämna ut uppgifterna på den som äger IP-numret. Jag tror inte det. Kan nog bli svårt att göra något annat än att fortsätta be ägaren ta ned bilderna.

Hoppas detta kan vara till någon nytta.
 
Hur har tjuven kommit åt bilderna?

Den fråga jag ställde mig sjäv först när jag läste inlägget var: Hur har tjuven kommit över bilderna?
Har han/hon stulit dem från någon sajt på nätet så är det tyvärr nog inte mycket du kan göra. Har något en gång publicerats på nätet så finns det där "för alltid"! Just det du skriver att de försvinner för en tid, men återkommer senare, visar ju bara att bilderna förmodligen finns på flera olika ställen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.