Annons

Stulet porträttfoto på porrsida?!?!

Produkter
(logga in för att koppla)
STOPP STOPP STOPP!
Snälla ni.
jag bad om tips och råd om hur jag skulle gå vidare med detta med att min bild används på en porrsite.
Jag vet att det är olagligt så det kan vi sluta diskutera.
Håll er till topic pliiiiz ;-)

ha en bra kväll.

casting skrev:
Jag tror faktiskt att merparten av människor tycker att upphovsrättsbrott är mindre allvarliga än stöld. Varför? Jo just för att vid en stöld försakar du vederbörande den saken, medan vid olovlig kopiering så tar du bara ifrån upphovsrättsinnehavaren en POTENTIELL inkomstkälla. Och ja, jag tillhör definitivt en av dom som tycker det är MINDRE allvarligt än stöld, även om det inte är ok det heller.

Precis det som jag talar om, många TYCKER det är så men det är inte riktigt så lagen säger och det är givetvis lagen som gäller.

Propagera gärna för en lagändring men under tiden ska den nuvarande lagen givetvis gälla.

Demokrati...

PMD skrev:
Ja, det är troligen så. Vanligen är kopiering tillåten från en lovlig förlaga, och det är det knappast frågan om i det fallet.Helt enkelt därför att det inte är stöld. Jag har försökt förklara redan varför det är en dålig idé att använda felaktig terminologi.
Nej, min irritation kommer av att jag vill ha en klar och redig diskussion. Speciellt när man diskuterar med piratkopierare så är det viktigt att hålla isär begreppen. Annars tjatar de bara om att de ju inte stjäl, och det har de ju rätt i!

Det finns en pedagogisk mening med att använda ordet "stjäla" även om det inte är ett bra ord juridiskt; helt enkelt påvisa att "sno" filmer på nätet är lika allvarligt som att "sno" filmer i butiken. Det retar förstås upp "fildelarna" eftersom det är en sanning de inte vill höra av skäl nämnda i mina tidigare inlägg.

Fildela gärna men låtsas inte om att det är ok, det är hyckleri.

Principdiskussionen kan fortsätta här så att Marika kan få ha den här tråden ifred och diskutera det hon avsåg med den.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar