Annons

Studioset: Linkstar från Kaffebrus

Produkter
(logga in för att koppla)

tobias-

Avslutat medlemskap
Jag har spanat in ett studioset med tre 120W blixtar, 2x50*70cm softboxar och 2x2m, 1x1m stativ.

1/16 till full styrka, laddtid på en halv sekund.. Väska..

Allt för 3995:-

Länk till paketet

Jag velar med att köpa paketet för jag har ingen aning om vad det är för kvalité. Min tanke är eg att köpa D-lite 2-paketet iom att det fick bra betyg av Kamera&Bild.. Men detta paket verkar man kunna göra mer saker med..

Har någon erfarenhet av detta studioset? Eller bara vill skriva sina tankar kring detta :)
 
Även jag är lite nyfiken på detta paket. Är på jakt efter ett kit som endast skall funka för produktfoto. Normalt sett är inte prylarna mkt större än en ölburk, men till och från är det aktuellt med saker som stora som en 40 liter ryggsäck.

Mvh/Robin
 
Eftersom settet är helt nytt så är ju chansen väldigt liten att en jäkla massa FS folk har köpt just detta och kan ge er feed back. Köp och tala om vad det duger till istället och bidra till lite erfarenheter och kunskap. Jag skulle tro att det räcker för små lokaler eller om man vill fota porträttbilder och barn. Inte säkert att det räcker till för helfigur i stora lokaler. Jag har 2x300 Ws och det räcker till för helfigur på två-tre modeller i min lokal på 28m2.
 
Hej, jag köpte kitet från Kaffebrus i våras och har sedan dess tagit en hel del bilder med det. Mest har det blivit mindre objekt men även helfigur mot vit bakgrund för friläggning. Kontakten för synkkabeln gick i tu efter en tid och på insidan av softboxarna börjar silverfolien av ge sig lite här och där längs sömmarna. Stativen till blixtarna är inte speciellt stabila men de funkar. Jag är jättenöjd med kitet och tycker att det är mycket ljus för pengarna, med en extra slavblixt har jag kunnat redan ut mer än jag hade förväntat mig.

Mvh/Robin
 
Jag har 2*110w-kittet för 1995kr från Kaffebrus. Tycker att det fungerar bra! Använder det för julporträttstagning av dottern, andra dotter-porträtt, produktfoto för Tradera och div annonser. Helt klart värt pengarna! Får ju knappt en extern märkesblixt för pengarna...

Vad jag hade gjort: KÖP! Det är så billigt och stor skillnad i pris mot D-Lite!

Enda som jag ångrar nu i efterhand är att jag inte köpte blixtpaket som gick att ställa ner mer. 1/32 är bättre än 1/8. Så jag hade nog köpt 2*200w-paketet för 4500 kr istället. Fast nu ser jag att ditt 3*120w paket är 1/16 och det är nog också bra.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.