Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studiofoto-kurs i Växjö

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Vad menar du med första delen?

Magnus flyttar till Nya Zeeland.

A_Helge69 skrev:
Tvyärr tänkte jag att detta kurs ska kosta mer än du tror, MEN om du kan hitta någon som är LIA till sminkare eller ny studenten till frisor kanske detta blir lite billagare.

Jag kan inte säga om jag ska delta i kursen just nu för att jag börjar med KY utbilding på måndag (jag är äntligen klara med svenska på komvux!!!) och jag hoppas att komma in till Mittuniversitet på våren eller hosten 2008.

OM Magnus - det stå på hans profil på facebook eller här att han hade fick en jobb som i afrika...men jag kanske läst fel?

MVH
Ami

JAg tyckte om upplägget vi hade med Magnus. Dvs att man körde en kväll i veckan.
Svårt att få till heldagar när man jobbar.

/johan

A_Helge69 skrev:
Tvyärr tänkte jag att detta kurs ska kosta mer än du tror, MEN om du kan hitta någon som är LIA till sminkare eller ny studenten till frisor kanske detta blir lite billagare.

MVH
Ami

Hej...Hitta du folk som vill possa eller göra sminka än? Jag trodde att det kosta mycket att få modeller/smink osv.

Daniel- jag skicka dig epost :)

Kändes som det dog ut lite...
Jag hade nog själv tänkt mig ett mer liknande upplägg som Johan skrev om, och som vi hade förra året, där vi träffades några gånger och hade olika teman.
Jag kan även tycka att det vore kul att ta bilder lite mer proffesionellt en gång. Men en dag för 1500:- låter kanske lite mycket. Det kan vara bättre att dela upp det lite så att man inte tröttnar efter några timmars fotande i sträck, så får man samtidigt ut mer av det.
Tror att vi betalde något liknande förra året när vi då hade 6 eller 8 tillfällen med 3 timmar per gång.

Hur går vi vidare?
Finns det något intresse?
Hur vill ni ha upplägget? Är Daniels förslag bra?
Om ni vill ändra på det, tycker du Daniel, att det vore okej? Eller ska vi kanske kolla om det finns någon annan som kan tänka sig att vara handledare?
Man kanske kan fixa 2 kurser med olika upplägg?

Ett alternativ är att man tar 4 halvdagar istället för 2 heldagar.

Två heldagars kurs för 1500:- är otroligt billigt, jämför man med kurser av liknande kvalite på andra orter osv är 1500 på tok för billigt.

/D.J

jättebra skrev:
Kändes som det dog ut lite...
Jag hade nog själv tänkt mig ett mer liknande upplägg som Johan skrev om, och som vi hade förra året, där vi träffades några gånger och hade olika teman.
Jag kan även tycka att det vore kul att ta bilder lite mer proffesionellt en gång. Men en dag för 1500:- låter kanske lite mycket. Det kan vara bättre att dela upp det lite så att man inte tröttnar efter några timmars fotande i sträck, så får man samtidigt ut mer av det.
Tror att vi betalde något liknande förra året när vi då hade 6 eller 8 tillfällen med 3 timmar per gång.

Hur går vi vidare?
Finns det något intresse?
Hur vill ni ha upplägget? Är Daniels förslag bra?
Om ni vill ändra på det, tycker du Daniel, att det vore okej? Eller ska vi kanske kolla om det finns någon annan som kan tänka sig att vara handledare?
Man kanske kan fixa 2 kurser med olika upplägg?

Jag är intresserad. Vill gärna veta mer om upplägget såklart. Atta bara stå och titta på när någon annan fotar är inte så kul, det får vara mycket "do it yourself" om jag ska hänga på.

Två helgdagar verkar väl utmärkt?

/B

Tanken har alltid varit att eleverna ska få fotografera så mycket som möjligt och att jag ska vara med i början och visa samt sen gå vid sidan om och vägleda.

yamahafj skrev:
Jag är intresserad. Vill gärna veta mer om upplägget såklart. Atta bara stå och titta på när någon annan fotar är inte så kul, det får vara mycket "do it yourself" om jag ska hänga på.

Två helgdagar verkar väl utmärkt?

/B

Yoo ba!
I morgon har vi nog fått vattnet inkopplat, så då kan man ta en dusch ;)
Massor att stå i med ett "nytt" hus.. samt att fruns släkt från finnlandet kommer över julen.. så då är det rätt poppis om det går o ta en dusch, diskmaskin.. avlopp.. o sånt..

Men men.. det har blivit alderles förlite fottat senaste tiden.. jag är nog ingen "riktig" fotograf.. en sådan ska ju fotta hela tiden o få abstinens om det inte blir så.. änyway så skulle det vara kul att komma igång lite! Men för mig personligen så skulle jag hellre ha fler kortare pass, lite intensivare än heldagar. Jag personligen har svårt att hålla skärpan en hel dag.

CU M8's

Daniel Hjelm

för ni som klaga lite om priser

Info
Fotograf/kursledare och ansvarig Janne Höglund Nyköping (www.fjh.se)
Pris: 1.100:- inkl moms
Plats: Scandinavian Photo Mölndal.

Antal deltagare: max 10 st (min 10 st, blir inte kursen full så betalas hela beloppet tillbaka)

Datum och tider
Totalt finns tre olika tillfällen:

Fredagen 1/2 kl 10.00-14.00 kursid 08020110
Fredagen 1/2 kl 15.00-19.00 kursid 08020115
Lördagen 2/2 kl 10.00-14.00 kursid 08020210

Kursen kommer att bestå av teori och praktik.

- Genomgång av ljussättningstekniker
- Genomgång av de vanligaste typerna av verktyg vid ljussättning. (bounsrar, softboxar, paraplyer, reflektorer och reflexskärmar).

Detta är endast 4 timmar!!! Tänk på vad ni fick med Daniel

MVH
Ami

Ja eller varför inte 8 kvartsdagar. Dvs varje torsdag kväll i 8 veckor. Det är ett bra upplägg. Man behöver ledtid för att hinna mogna och ta in allt man lär sig.

/johan

Håller med Johan om att man lättar tar in information under längre tid. samt att man först vid eftertanke kommer på de där frågorna som alltid infinner sig efter en fotosession, vad kunde man gjort annorlunda, etcetera. Lärande kräver tid till reflektion. Man kan ju lägga upp det enligt tidigare inlägg i denna tråd.

OM man fick önska så skulle jag oxo ha som Johan sa.. men jag kan förstå att som lärare, så önskar man nog längre helpass.. enklare att plannera o strukturera.. Så OM det skulle vara kvartsdagar så skulle jag vilja ha lite mer "styrning"/guidening än förra gången.

sitter just nu med en 80-200 2,8 o ska dockumentera vår renovering.. svårt att få helhets bilder..
Snart får jag äntligen tillbaka min 20-35'a som varit utlånad.. Ingen som vill köpa en D100?? Jag har blivit med en D1X..

da_flower skrev:
Ja eller varför inte 8 kvartsdagar. Dvs varje torsdag kväll i 8 veckor. Det är ett bra upplägg. Man behöver ledtid för att hinna mogna och ta in allt man lär sig.

/johan

ja, om man får önska...
Jag skulle oxå hellst vilja sprida ut det lite. Men det vore samtidigt kul att göra något riktigt som avslutning och då krävs det nog att man har ett längre pass om man ska ta dit lite riktiga modeller och ev. makeupartister mm så att man hinner med allt och inte får bryta och åka hem precis när modellerna är färdigsminkade typ.
Så man kanske kan köra 4 kvällar och sen ett längre pass på en helg eller nåt som avslutning.
På kvällspassen kan vi nog få dit folk vi känner som kan ställa upp som modeller, så vi måste ju inte köra med proffessionella modeller alla gånger. Det kanske räcker med sista gången?

Du verkar ha köpt mycket ny utrustning Daniel, men 70-200 är inte det bästa för interiörfoto i trånga utrymmen ;)

-Peter, Låter som ett favvoupplägg!

Va ute effter en bra tele o dlidde med en beggad 80-200 2,8 med en D1X som satt på ;) o sedan dess är jag såld på den o D100 samlar damm.. Från början var det meningen att jag skulle använda båda kamerorna bara på ett "gigg" men när jag kom hem så var det helt klart D1X som skötte sig som den skulle.. Fast det var smidigt att ha en kamera med 20-35 o en med 80-200 när det handlade om en offroadtävling o jag fick bilderna publicerade ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar