Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studioblixtar till Sony

Produkter
(logga in för att koppla)

KGS

Aktiv medlem
Någon som har köpt en adapter för att ansluta sin Sony till studioblixtar? Själv har jag köpt två nu, sedan min interna (A700) kraschat. Ingen av dem fungerar fullt ut. Den ena går inte alls, den andra fungerar med kabel, men inte med radiosändare.

Tips på var man får tag i en "sockerbit" som verkligen fungerar? Sonys original kostar som sju kaffebrus, men det kanske är vad som behövs?

Kan inte skicka iväg kameran för reparation så här i jultider och knappast i vår o att skicka bort den i sommmar blir det inte tal om, höstfärgerna vill jag inte missa o sen är det snart jul igen...

Jag har just köpt en sådan här. Fungerar utmärkt med en Skyport, på både A2, A300 och A700, men jag har inte hunnit med att testa den med kabel. Dessutom är det den billigaste jag sett någonstans! Fast hur den håller i längden vet jag förstås inget om än.

Great, kostar bara en tredjedel av vad jag betalat :)
Då provar jag en sådan o hoppas på utlösning... ja... alltså :)

Mer konsumentupplysning: Jo den fungerade bra med kabel också (på en A700)! Dessutom sitter den stadigare på de kamerorna där tom. en Minoltablixt vinglar lite. Jag är nöjd så här långt.

Nejdå, det fungerar bra (än så länge kanske..?), men jag var främst ute efter att kunna trycka dit en Skyport.

Eftersom familjen även har andra kameror som är helt utan sync-kontakt (A300 och en K100D) hade jag ändå varit tvungen att skaffa två liknande adaptrar för att kunna använda alla blixtar till dem. Skyporten passar direkt i K100D och mina gamla filmisar (har inte testat om det fungerar än iofs.) och så får jag köra med denna adapter på A2, A300 och A700.

Nejdå, det fungerar bra (än så länge kanske..?), men jag var främst ute efter att kunna trycka dit en Skyport.

Eftersom familjen även har andra kameror som är helt utan sync-kontakt (A300 och en K100D) hade jag ändå varit tvungen att skaffa två liknande adaptrar för att kunna använda alla blixtar till dem. Skyporten passar direkt i K100D och mina gamla filmisar (har inte testat om det fungerar än iofs.) och så får jag köra med denna adapter på A2, A300 och A700.

Ah, okej, jag anslöt min radiosändare i originaluttaget o antagligen var det ett misstag att inte sätta fast den med kardborreband eller nåt. Troligen det som slet sönder min PC-kontakt.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto