Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studio

Produkter
(logga in för att koppla)

AlexNerö

Aktiv medlem
Kan någon erfaren sätta ihop vad som behövs för att
få en komplett studio med ljus.. inte kamera och annat.
kan man få komplett belysning, bakgrundsfond, softbox
blixtar i vettig kvalitet för 15,000:-
vill ha saker som jag inte tröttnar på efter 6 månader.

ska fotografera helkropp samt produktfoto

Jag tror att du ledsnar på produkterna från Kaffebrus. När du väl skall arbeta med dina blixtar och reflektorer/bouncrar då märks det att prylarna är billiga. Jag köpte mitt första paket från Kaffebrus och var väldigt nöjd ända tills jag fick testa ett paket från Elinchrome. Det är skillnad på prylarna. Inte minst märks det i plånboken men skillnaden är värd var enda krona.

Satsa på ett D-Lite paket från Elinchrome. Bygg upp tillbehören runt detta startpaket. Glöm inte att en bra bakgrundslösning kan vara nog så svettig att få med i tänkt budget men det borde gå.

Idag använder jag Kaffebrus blixtarna till fondbelysningen. Fungerar hur bra som helst. Fondbelysningen rör jag inte så mycket och har inte ont av att blixthuvudet vickar lite, att reglaget på styrkan är en steglös skala som kan vara svår att hitta tillbaka till "det där sköna ljuset", att stativen är tämligen rangliga och blixten behöver dumpas om du rör effekten.

Alienbees verkar populära och drivtsäkra för sitt pris. Finns som 400/800/1600W varianter - http://alienbees.com/

Finns även batteridel att köpa till för att göra det portabelt. Sedan komplettera med paraplyer/softboxar/beautydishes/grids efter egen smak.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto