ANNONS
Annons

Studio uthyres i Linköping...

Produkter
(logga in för att koppla)

EazyLiving

Aktiv medlem
...fast inte riktigt ännu. ;o)

Jag har lite blixtar (4st 300Ws), softboxar, bakgrunder m.m. och har trillat på en källarlokal i centrum som skulle kunna funka som studio.

Nu är hyran lite för hög för mig att ta alldeles själv så jag undrar, om jag tar lokalen, finns det några pålitliga och trevliga fotografer som skulle kunna tänka sig hyra lite studiotid av mig några timmar varje månad på lite fast basis?

Priset lite beroende på hur intresset är, men det blir inte så värst dyrt och förmodligen den billigaste studion i stan! ;o)

/Micke

Beror väl på vad den fasta basisen skulle vara, jag och en vän kan vara intresserade, har du något riktpris?

Jag har lite löst funderat på ca 100:-/timman och att man binder sig att hyra t ex minst 3 timmar i månaden. Ju mer man hyr desto billigare har jag tänkt mig att det ska bli. Detta kan ju justeras efter hur många som är intresserade. Tanken är ju att det ska täcka lokalhyra, drift och ev. nyanskaffning av utrustning.

Jag skulle snarare säga nästan halva priset som Studiefrämjandet tar då de vill ha 170:- i timman och om jag inte minns fel, över 1000:- för en dag. Sen blir det ju lite bättre timpriser om man abonnerar och då kanske det rör sig om samma pengar?

Eftersom jag inte vet hur många som kan vara intresserade och hur stora kostnaderna egentligen blir, så är timpriset som utgångspunkt 100:-/tim. Men som jag skrivit tidigare så är målet att det skall vara så gott som till självkostnadspris, så det är mycket möjligt att det kanske rör sig om halva den summan när/om vi drar igång? Sen är ju också tanken, att ju mer timmar man bokar upp sig på månadsvis, desto bättre timpriser gäller.

/Micke

Anddje skrev:
samma pris som studiefrämjandet alltså.

Tanken är väl lite åt det hållet, men vi har ju redan bra föreningar här i stan (kanske inte med studio då). Eftersom jag redan har och äger alla grejorna själv så är det nog enklast om jag själv står för allt i början. Sen får man väl se hur intresset ligger och vad som kan bli av det hela.

Pegaso_Gbg skrev:
Du kan ju försöka dra igång en förening och sprida kostnaderna på det viset. Vi har en i Götet och det funkar rätt bra www.retuschera.se

Hej Mikael!

Jag är total novis på området studiofoto, men är mycket intresserad att lära mej. Vore också kul om man kunde knyta lite kontakter med andra likasinnade fotografer. Man kan oftast lära en hel del av varandra...

Bor i centrala Linköping.

Hör av dej!

/hälsningar

John

[email protected]

Det är lugnt. Jag är ingen utbildad ateljéfotograf heller utan har mest trillat in på det här med porträtt lite som vinterhobby. Jag kan grunderna och jag kan tekniken men det hjälper föga då man ändå inte får de bilderna man tänkt sig. Så både du och jag och alla andra som kan tänkas vara intresserade kommer säkert att lära av varandra.

För er som är intresserade men inte vet hur utrustningen fungerar, så kan jag meddela att det ingår en kortare utbildning i hur man gör för att få det hela att fungera. En "gratis" studiokurs skulle man kanske kunna säga. ;o)

/Micke

RGB skrev:
Hej Mikael!

Jag är total novis på området studiofoto, men är mycket intresserad att lära mej. Vore också kul om man kunde knyta lite kontakter med andra likasinnade fotografer. Man kan oftast lära en hel del av varandra...

Bor i centrala Linköping.

Hör av dej!

/hälsningar

John

[email protected]

Definitivt intresserad. Skulle ju helst vilja hitta nåt i Norrköping, men Linköping skulle funka bra också.

Kontakta mig gärna!!
//Jenny

Skoj att det finns intresserade. Nu efter helgerna så ska jag försöka komma med ett konkret förslag. Jag ska även titta på en annan lokal som kan vara lite bättre än den jag först tänkt mig. Enda nackdelen är att hyran är något högre, men 160m2, mitt i stan och nästan 3m i takhöjd är inte så illa. ;o)

Om det finns fler intresserade så hör av er här eller maila mig, så kommer jag ta kontakt med er när jag vet hur det blir.

/Micke

Hej!
Jag är intresserad av att hyra några timmar i studion.
Hör av dig när du vet mer.

Jimmy Almevind

Jag är absolut intresserad.
Som jag förstår det så ingår isf all utrustning som belysning, bakgrunder, m.m.
Det vi andra betalar för är hyra för lokalen och lite sligage på dina grejjer.
Kamera har vi ju egna.

Men detaljerna kan vi komma överens om när du fått lite mer "kött på benen".
Jag är iaf mycket intresserad.

[email protected]

Jäpp, 4st 300Ws blixtar, 4st softboxar, 4st paraplyer, reflektorer, barndors och några raster är vad som kommer finnas i ljusväg.

Ljusmätare och kablar till PC-kontakt samt radiosändare som passar i blixtskon kommer att finnas, så har du en kamera med PC-kontakt eller blixtsko så är det bara kameran och modellen som ska tas med! ;o)

Bakgrunder kommer att finnas i vitt, svart, och rött till att börja med. Fast väggmonterade med rullar och kedjor.

Framtida planer är fler bakgrunder men även en stationär pc så att man kan skjuta bilderna rakt in på disken och se dem på skärmen direkt (så slipper man släpa på sin laptop). När man är färdig så bränner man ut bilderna på cd.

I mitten på nästa vecka återkommer jag med vilken lokal det blir och hur mycket pengar jag måste ha in i månaden för att våga ta den. Men som intresset ser ut nu så är det nog inga problem.

/Micke

matsp skrev:
Jag är absolut intresserad.
Som jag förstår det så ingår isf all utrustning som belysning, bakgrunder, m.m.
Det vi andra betalar för är hyra för lokalen och lite sligage på dina grejjer.
Kamera har vi ju egna.

Men detaljerna kan vi komma överens om när du fått lite mer "kött på benen".
Jag är iaf mycket intresserad.

[email protected]

Tänk vad tiden går fort!! ;o)

Jag kollade in den bästa lokalen idag, och den ser riktigt lovande ut trots att det är källarplan. Mitt i centrala Linköping nästan vid McDonalds. Inflyttningsklar 1/2.

Ca 80kvm (13x6 ungefär) stort rum och ca 3m i takhöjd. Kanske inte världens snyggaste lokal men det är ju inte lokalen vi ska fota hoppas jag? Sen tillkommer litet pentry och några andra små rum så lokalen blir ca 170kvm stor totalt.

Hyran är lite saftig då, så för att gå runt behövs ca 50st uthyrningstimmar á 100:-. Resten kan jag ta själv.

Så nu gäller det. ;o) Vågar ni hoppa på detta osett och i alla fall muntligt sätta upp er på ett antal timmar i månaden under en liten testperiod?

Maila mig gärna, så snabbt som möjligt, om intresse och tala om hur mycket ni kan tänka er att hyra.

[email protected]

Nu är kontraktet påskrivet så en studio blir det.

Återkommer till er som visat intresse när jag har funderat färdigt på allt runtomkring (och det kan ta några dagar då jag inte är världens smartatse... fast jag gärna vill tro det!! ;o))

/Micke

Hej

Jag är helt klart intreserad av att hyra ett par timmar i månaden. du får gärna kontakta mig för mer info

MVH
Martin Johansson

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar