Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studio i hemmet, hur gör jag?

Produkter
(logga in för att koppla)
Var finns dom för 3 bakgrunder? Var beställer jag, hur köper jag... Vill ha vill ha vill ha!
Hur fäster jag sedan pappret?

Sorry för alla frågor.
 
Chet skrev:
Nu vet jag ju inte vilken färgsättning du/ni använder i utrymmmet?

Men jag tycker själv att grova takbjälkar ser snyggt ut. Gärna såna svartbetsade balkar. Så varför inte bygga en låda tvärs över rummet 20-25cm bred och hög. Lock med gångjärn i bakkant och någon "fiffig låsanordning.

Sedan fixar ni lite tunn panel att klä in lådan med i lämpligt träslag, betsar efter tycke och smak. Gillar dock själv murriga och mörka detaljer.

Sedan "bara" skjuta bakgrunden över ett rör och häng in dem på krokar i lådan. Då kan du ha två rullar hängande färdigt, utan att behöva göra för breda balkar.

OBS! förmodligen lite bökigare att rulla upp än köpesgrejjer, men istället väldigt diskret. Om jag hajjar ritningen så skulle det förstärka känslan av rumsdelning till matsalsbordet.

Ännu en ide...

Ett utmärkt förslag. Precis som chister säger så förstärker det även känslan av "rumsdelning". Alltså 2 flugor i en smäll.
Lycka till!
 
Hur vet man att den är takmonterad? Det ser ut som även den ska sitta på väggen?

På cyberphoto finns nämligen "Manfrotto 045" och där står det att det är en vägghållare.
 
Senast ändrad:
Aha precis, trodde du svarade på inlägget om takfästet. Såg du det?

Hur vet man att den är takmonterad? Det ser ut som även den ska sitta på väggen?

På cyberphoto finns nämligen "Manfrotto 045" och där står det att det är en vägghållare.
 
Manfrottos kedjor är av "plast" och delar gärna på sig om man har satt den åt fel håll.
Vägghållarna fungerar utmärkt monterade i taket också även om de tar lite plats med 3 rullar monterade.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.