ANNONS
Annons

Strul med RAW i CS2

Produkter
(logga in för att koppla)

m.bucht

Aktiv medlem
Hjälp!

Jag måste ha strulat till det ordentligt!
Förut när jag öppnade RAW filer i CS2 så fick jag alltid upp dom i en STOR ruta först där jag kunde göra en massa justeringar, men du så kommer dom bara upp i ett litet fönster först där jag endast kan justera exp komp....
Vad är det som har hänt, kan inte komma tillbaka till "rätt" läge igen???

Snälla hjälp mig!!

//Mattias

m.bucht skrev:
Jag måste ha strulat till det ordentligt!
Förut när jag öppnade RAW filer i CS2 så fick jag alltid upp dom i en STOR ruta först där jag kunde göra en massa justeringar, men du så kommer dom bara upp i ett litet fönster först där jag endast kan justera exp komp....
Vad är det som har hänt, kan inte komma tillbaka till "rätt" läge igen???
Du har installerat någon Nikon-programvara gissar jag. Typ View eller Capture som då "tar över" Adobes egen hanterare. Du måste ta bort den filen ur Adobes biblotek.
Kolla här.

TACK!

Det var ju inte svårt att lösa detta problemet när man vet hur man skall göra.

Jag hade ju mycket riktigt installerat Nikon Capture 4.4 på datorn.

Gick bara in i Adobes plugin mapp och lyfte bort Nikon filen så fungerade det klockrent!

Tack alla för era snabba svar.

Forumen är bara så kanon!

//Mattias

m.bucht skrev:
TACK!

Jag hade ju mycket riktigt installerat Nikon Capture 4.4 på datorn.

Gick bara in i Adobes plugin mapp och lyfte bort Nikon filen så fungerade det klockrent!

Tack alla för era snabba svar.

Forumen är bara så kanon!

//Mattias
Kul att kunna hjälpa till.

m.bucht skrev:

Men visst är det irriterande att Nikon installerar plug-ins i Photoshop utan att användaren har en möjlighet att välja om de vill eller inte vill ha dem. Varför man dessutom skulle vilja ha denna ytterst begränsade råkonverterare när det alternativ som följer med Photoshop är så mycket bättre, det förstår inte jag.

Hur mycket jag än har klagat på Nikon i denna del fortsätter de med att i version efter version av Capture att ha denna idiotiska funktion.

Stefan

stefohl skrev:
Hur mycket jag än har klagat på Nikon i denna del fortsätter de med att i version efter version av Capture att ha denna idiotiska funktion.
Vad värre är att jag köpte Capture tillsammans med min D100 för fyra år sedan. Idag, om jag köper en D200, kan jag inte öppna NEF-filer i min version utan måste köpa en ny för cirka 1800 spänn. Det är oförskämt av Nikon, speciellt som jag varit dem trogna i över 20 år...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar