Annons

Strul med ett minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

divander

Aktiv medlem
(Sandisk compact flash 256MB) Jag har lite problem med ett minneskort . Felet uppstod efter att jag tog ur kortet i min kortläsare som var kopplad till min nya dator (Mac. iBook). Jag vet inte om jag gjorde fel när jag tog ut kortet. På min pc har det bara varit att dra ut kortet när överföringen av bilder är klart. Överföringen av bilderna i iBooken fungerade för övrigt perfekt.

När jag sätter in kortet i min Fuji s2pro får jag texten "! CARD NOT INITIALIZED". Det går inte att trycka på knappen för att komma åt formateringsfunktionen. Men trycker man runt lite på måfå så kommer efter ett tag formateringsfunktionen fram. Men det går inte att formatera kortet. Jag får bara texten "! CARD ERROR".

Sätter jag in kortet i någon av mina datorer så ser allt ut som vanligt. Jag har testat att formatera om kortet men det blir ingen skillnad.

Vet någon vad som kan vara fel? Kan man inte bara dra ut kortet från kortläsaren i en Mac när överföringen är klar?
 
Jag har ett gammalt system (9.2.2) där minneskortet dyker upp som en hårddisk på skrivbordet. Efter att jag överfört bilderna till datorn raderar jag kortet och "matar ut" det (under special i menyn). Därefter kan jag använda det i kameran.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.