forstheim
Aktiv medlem
Det är dags att beställa en ny skärm och efter mycket funderande tror jag mig nu ha klart för mig vilken skärm jag vill ha. Från början hade jag tänkt mig en 27-tummare eftersom det är den storleken jag har på min nuvarande skärm, men nu när jag sitter här och ska till att beställa så känner jag att en 24" kanske inte är helt fel ändå. Mest för att jag med min nuvarande 27-tummare behöver vrida en aning på huvudet när jag kollar i kanterna. Dessutom är ju 24-tummaren något billigare samt smidigare att hantera/placera på skrivbordet.
Skärmarna är från samma tillverkare och samma serie kan man säga. Förutom storleken finns det en annan sak som särskiljer dem åt en del - nämligen pixeltätheten. Den större skärmen har 109 ppi medan den mindre har 94 ppi. Spelar dessa siffror egentligen någon större roll i praktiken? Ser man någon skillnad? Så stor roll att det ska påverka vilken av skärmarna man bör välja?
Skärmarna är från samma tillverkare och samma serie kan man säga. Förutom storleken finns det en annan sak som särskiljer dem åt en del - nämligen pixeltätheten. Den större skärmen har 109 ppi medan den mindre har 94 ppi. Spelar dessa siffror egentligen någon större roll i praktiken? Ser man någon skillnad? Så stor roll att det ska påverka vilken av skärmarna man bör välja?