ANNONS
Annons

Stolen Photos!

Produkter
(logga in för att koppla)
Man upphör aldrig att förvånas över mäniskans natur.
Hur kul kan det vara att sno andras bilder som man sedan får beröm för och som man tackar för..?
 
My name is Victoria Matveeva and I'm the moderator at photosight.ru. I come from Russia.
I've registered here as Victoria Schmidt because I'm not going to post my photos here and I just wanted to show you the person who had stolen the photographs.
 
i c o n skrev:
Fy satan så nedrigt! ja det här stärker än mer mina misstankar om att de flesta oaktiva medlemmar inte har rent mjöl i påsen.
Va?! "De flesta oaktiva" är alltså skumma ?? Vad menar du? Vad har aktivitetsgraden med något att göra?
Vad jag förstår så behöver man inte ens vara medlem för att se (och kopiera) bilder på Fotosidan.

Ovanligt klantigt utförd bildstöld. Det får en att undra om syftet bara varit att uppnå just detta vi ser i tråden här, dvs provokation. Om syftet istället är det som det ser ut att vara, dvs bildstöld, får man väl anta att personen har ett IQ en bra bit ner på skalan.

Sjukt är det onekligen i alla fall.
 
Det enda positiva är väl att killen i alla fall har god smak när det gäller bra bilder. Att han sedan helt saknar moral är ju en helt annan sak...
 
Hej!

Jag har snubblat några gånger över javascript som förhindrar att man kan kopiera bilderna på sidan. dvs det kommer upp en ruta som säger nått i typ med fy-fy....
Vore inte det nått för fotosidan.se? Då slipper man ju vara orolig för att bilderna blir stulna.

Mvh

Peter
 
PeterKorpi skrev:
Jag har snubblat några gånger över javascript som förhindrar att man kan kopiera bilderna på sidan. dvs det kommer upp en ruta som säger nått i typ med fy-fy....
Vore inte det nått för fotosidan.se? Då slipper man ju vara orolig för att bilderna blir stulna.
Det finns redan.
 
Vi har ett, men det är jättedåligt - vi ser det mest som en liten påminnelse till den som försöker ladda ner. Vill man verkligen ta en bild kan man det ändå, svårt att förhindra att man tar tex en skärmdump.
 
The photographs will be removed soon.
Please inform the authors if they want to protect their copyrights and use the law against jura1.
Please if you write something to me, write in English or German. Thank you.
 
Hope this would be only Idiot.

Daniel was kind to mail me about this Thief, strange guy I must say. I have one friend who is from russia. She`ll be here in tuesday, Ill try to get those off the site.
 
Om det kommer upp en sån ruta när jag högerklickar på en bild så håller jag kvar pekaren över bilden och trycker på enter. Rutan försvinner och högerklickmenyn poppar upp ändå.

Slutsats, det funkar inte. Om man nu sitter med någon primitivare webbläsare, typ IE så kanske man måste ta en skärmdump eller göra något annat drastiskt (stänga av JavaScript?) men hur man än gör så funkar inte såna skydd.

Det enda som funkar något så när bra är att dela upp bilderna i flera småbilder som sedan läggs ihop till en på webbsidan. Det hindrar inte den som verkligen vill ha bilden men det är iaf. ett lite större hinder.
Sen är det kanske inget som är realistiskt att implementera på Fotosidan.se...
 
LeadHead skrev:
Om det kommer upp en sån ruta när jag högerklickar på en bild så håller jag kvar pekaren över bilden och trycker på enter. Rutan försvinner och högerklickmenyn poppar upp ändå.
Det fungerar på samma sätt i IE..
 
Hmm...var ju tvungen att läsa detta forumet och när jag såg det blev jag sne....och ännu mer förbannad blev jag när jag såg att min "Gerbera -02" bild var med...sicken åsna!!

Och tack så mycket Daniel Knutsen för att du mailade mig.
 
Det här fenomenet med stölder är nog vanligare än vi tror. Jätebra att det här fallet har dykt upp i alla fall.
Så nedrigt att göra nåt liknande så det e fan inte sant, vad trodde killen att han skulle uppnå?
Jag menar blir han bokad på ett jobb pga de bilder han har i galleriet så lär det ju visa sig rätt så snabbt att han förmodligen inte kan fota.
Bra att hans medlemskap här nu är spärrat!
 
Att förhindra högerklick har dessutom en stor nackdel. Det förhindrar även att man öppnar en länk i ett nytt fönster. Något som jag på modem uppskattar när man kan göra.

Mvh
Maverick
 
Undrar om han har tagit några bilder själv överhuvudtaget denne Jura1, eller om han har stulit ihop allt.
 
opejo skrev:
Undrar om han har tagit några bilder själv överhuvudtaget denne Jura1, eller om han har stulit ihop allt.
Han har tagit ett självporträtt.

Ska han just till att åka vattenskidor, eller?

[bild borttagen av admin]
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.