Annons

Stolen Photos!

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan tänka mig att antalet medlemmar skulle stanna på plats och knappt öka alls om gratismedlemskpapet skulle tas bort.
Inte bara för att det skulle vara dyrt, utan även för att man inte slänger ut hundratals kronor på en okänd sida som man inte vet någonting om. Man kan ju omöjligt veta om den ens är bra utan att testa, om man inte fått en rekomendation från en bekant.

Om inte en klasskamrat snott hans identitet o roar sej kungligt på hans bekostnad... ni som e "drabbade" kan väl ta kontakt med killen o kolla, men att lägga ut namn o bild e kanske att gå lite långt, eller?

Det faktum att han bytte ut bilden på sig själv i presentationen på ryska sidan talar iofs för att det verkligen var han.

Jodå hitta minsan en av mina där också..

//Marcus

Bilagor

• Ösregn springer besk liten.jpg
    Ösregn springer besk liten.jpg
    35.2 KB · Visningar: 555
Gratis medlemmar?

jag är en gratismedlemma och mina bilder var stulen också! men jag vill vara medlem men den är inte så lätt att lägga pengarna till swerige bnken från annat land.... och här skulle blev kanska annan antal medlemmar om det ska blev så. Där finns stor antal fria sidor och dom är inte begransat I samma satt som Gratis medlemskap i här. Men jag har trivs här bra, och hoppas att den här Bild stövelse inte andrar nånting här I fotosidan... förlot men jag pratar inte så bra svenska..

Jag kan förstå att folk blir upprörda däremot har jag svårt att förstå varför man måste länka till hans telefonummer och bostadsadress.

Det kan faktiskt vara så att han är oskyldig,
Påminner om en tidigare disskution där det hävdades att en person stulit en bild men detta visade sig senare vara helt felaktigt.

Iofs inte riktigt samma situation här men ändock.

Personligen så tycker jag att detta skulle ha skett genom privat mail, endast mellan de som har fått sina bilder stulna.
Att stölden tas upp offentligt tycker jag bara är bra. Men vem den utpekade är och så vidare borde hållas bort från denna offentliga tråd.

Jag har tagit bort inläggen som angav en persons adress ovan. Vi dömer ingen här i forumet. Det får skötas med privat mailkonversation.

Mvh

Jeppe, forumvärd.

Någon som kan översätta följande:

"Victoria Matveeva: ya pojehal v more kupatsja! prijedu tolko vecherom.. ti togda eshe ne mnogo v intene polazij, mozet eshe chenibud takoje najdesh i potom vecherom pokazesh! ladno? spasibo!"

Han har lämnat detta svar under sista bilden han lagt in här.

(Babelfish ville inte översätta detta)

Tror att det skulle bli verkligare för honom om något av hans offer ringde och snackade med honom istället för att bara ta det via mail, men det är iaf lätt att få fram hans nummer om någon vill det.

121an skrev:
Det är här man ska få reda på vem han är och vart han bor. När man vet det gör man följande (då en stämning garanterat inte kommer leda någon vart på en ung kille)

Varför skulle en stämning inte leda någonstans bara för att han är ung?

Då är det väl mer sannolikt att en stämning inte leder någonstans om det är en gammal person med lite pengar. Den här killen kommer garanterat att skaffa sig ett jobb eller någon annan form av inkomst i framtiden och de pengarna kommer gå direkt till att betala eventuella skadestånd.

En gammal människa å andra sidan kommer inte att tjäna några fler pengar och där blir problemet större.

Men du kanske hade någon annan tanke som jag förbisett?

müsli skrev:
Någon som kan översätta följande:

"Victoria Matveeva: ya pojehal v more kupatsja! prijedu tolko vecherom.. ti togda eshe ne mnogo v intene polazij, mozet eshe chenibud takoje najdesh i potom vecherom pokazesh! ladno? spasibo!"

Han har lämnat detta svar under sista bilden han lagt in här.

(Babelfish ville inte översätta detta)
Så här står det ungefär

"Victoria Matvveevna, Jag har resa till havet och simmat! på kvällen kommer jag tillbaka, du kan titta efter mera information på Internet och kanske du kan hitta nåt som är intressant och senare på kvällen kan du visa mej.OK Tack så mycket"

mvh
Göran

Det verkar som medlemmarna på den ryska sidan börjar gå rätt hårt åt grabben (med rätta) när dom inser att förmodligen vartenda foto han lagt upp är stulet!

Powershooter skrev:
Jag funderar på varför den där Victoria har lagt en massa länkar till fotosidan här: http://www.photosight.ru/photo.php?photoid=569402&ref=author

Dessutom i inlägg 108 har hon visat honom länken till skolkatalogen som länkades till här tidigare.

För att avslöja honom eller hjälpa till med samlingen???

Victoria är en moderator på den ryska sidan.
Det var hon som startade denna tråd här på fotosidan.

Jag vet det, jag har följt händelseförloppet ända sedan hon la in första inlägget.
Men vafrör fyller hon hans sida med länkar till fotosidan. Märkligt sätt att agera.

länkär man, länkar:)

dom är bara så att dom ryska människor kan se dom riktig fotor med alla rätt ägarer...? tycker jag att den är bra, men funderar till att hur länge tar dom photosight.ru admins att koppla bort den kille?

Powershooter skrev:
Jag vet det, jag har följt händelseförloppet ända sedan hon la in första inlägget.
Men vafrör fyller hon hans sida med länkar till fotosidan. Märkligt sätt att agera.
För att visa på originalen som han har stulit. På några ställen har hon skrivit "Plagiat!" med kyrilliska bokstäver och länkat till originalet. Andra medlemmar svarar med besvikelse och kritik, många raderar sina tidigare inlägg med beröm...

ANNONS