TorO skrev:
hotar killen, och andra lägger ut uppgifter man kanske inte ska sprida på ett forum.)
"Kanske inte", var väl dagens understatement.;-) Nej jag håller med dig i övrigt
Inte ens misstänkta mördare blir allltid offentliggjorda på en gång, jo när det är av typen Anna Lind-mordet då. Appropå det så fick vi reda på allt om den mördaren och sen var det inte den killen. Smart.
Jag kan också ha förståelse för att någon blir ilsk en stund, för man vet ju aldrig den personens situation. En snodd bild kan ju vara det som får sista droppen att rinna över en liten stund på grund av andra saker vi inte vet. - eller att orden bara sades fel så det inte blev som man menade. Men då kostar det så lite att korrigera det då och inte hata så mycket. Det kostar bara energi.
Jag lever (kanske felaktigt) i tron att en av Fotografens goda egenskaper är fantasi. Med en liten gnutta fantasi kan man tänka följande.
Tänk tanken om en förvånad kille hör av sig och säger att "jag är den där killen ni hatade så mycket" Någon har använt sig av mitt namn och bild av mig. Den ni talat med per e-post är en annan. Visst, jag tror inte det är så men vi blir alla lurade varenda dag. Men tänk tanken och läs den här tråden i den vinkeln.
Det var ju det som hände i en annan tråd där en förvånad medlem sen hörde av sig och bedyrade sin oskuld.
Eller tänk tanken att killen är en förståndshandikappad som för första och enda gången i sitt liv har fått skrivet beröm till sitt namn. Visst är det svårt att förstå men lånta fjädrar använder många och tar gärna äran för andras bedrifter - det kan ju lindra för stunden. Sånt där beteende är inte konstigt av de som har skador på något sätt - även om de flesta med begåvningshandikapp brukar vara supersnälla., lika som alla andra alltså. Men tänk tanken att en medlem här via sin talang betytt något för en olycklig ung kille. Rätt häftigt i så fall. ´
Rätt många snor texter och lämnar in som uppsatser också, likadan typ av brott med annat medium bara.
Hupp, undras om den där historien jag hörde av en bekant och travesterade. Den kanske är skriven.i bokform någonstans och då har jag också varit på gränsen.