Arleklint
Aktiv medlem
Jag har en plan att inbjuda alla fs-medlemmar till ett mästerskap i naturfoto.
Det hela kommer att äga rum i skiftet april/maj inom ett givet område på Järvafältet under ett dygn.
Vi träffas obligatoriskt 05.00 en lördag morgon vid Säby Gård på Järvafältet för anmälan.
Vi avslutar senast 05.00 24 timmar senare.
Under dessa 24 timmar skall du göra 5 bilder:
- Ett landskap
- En flygande fågel
- En sittande fågel
- En macrobild (med macro avses i detta sammanhang minst avbildningsskala 1:3)
- En abstrakt naturbild
Bilderna skall levereras i digital form senast två veckor senare på sätt vi bestämmer senare. För varje bild skall noggrant anges plats och tid där den gjordes.
Vinnare utses av FS-medlemmar dels i varje individuell gren, men framförallt i grenen bästa kollektion.
Jag ordnar pris till vinnaren i bästa kollektion. Övriga vinnare får stoltsera med äran.
Är det intressant? Vill du vara med?
Det hela kommer att äga rum i skiftet april/maj inom ett givet område på Järvafältet under ett dygn.
Vi träffas obligatoriskt 05.00 en lördag morgon vid Säby Gård på Järvafältet för anmälan.
Vi avslutar senast 05.00 24 timmar senare.
Under dessa 24 timmar skall du göra 5 bilder:
- Ett landskap
- En flygande fågel
- En sittande fågel
- En macrobild (med macro avses i detta sammanhang minst avbildningsskala 1:3)
- En abstrakt naturbild
Bilderna skall levereras i digital form senast två veckor senare på sätt vi bestämmer senare. För varje bild skall noggrant anges plats och tid där den gjordes.
Vinnare utses av FS-medlemmar dels i varje individuell gren, men framförallt i grenen bästa kollektion.
Jag ordnar pris till vinnaren i bästa kollektion. Övriga vinnare får stoltsera med äran.
Är det intressant? Vill du vara med?