Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stockholm Go 080808

Produkter
(logga in för att koppla)

zwc

Aktiv medlem
Fredagen den 8:e Augusti 2008

080808 firar Stockholm med festival runt hela staden vid olika tillfällen. Jag hade tänkte försöka täcka in så många intressanta punkter av detta som möjligt under dagen.

Här kan ni läsa om dagen:
http://www.thecapitalofscandinavia.com/go08.php

Jag kommer börja vid globen klockan 8 och har tagit dagen ledig för att mingla runt i stan. Är det nån mer som skall ut och fota?

Nej, Scott Kelby´s Photowalk är den 23/8. :eek:)

Plåta 08:eek:r i 08-land 080808 kanske kan bli skoj. Men inte tidigt på morgonen. Jag åker nog in till city senare på dagen. :eek:)

Senast ändrad:
Jag plåtar en 08a (Barn fött 08) 080808,08:08 eftersom jag inte är i 08a området :)

Går från jobbet vid tre hade jag tänkt.

Det är även planerat ett vattenkrig i gammlastan under dan med. Saxat från: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=62242&a=1208465&lid=puff_1208667&lpos=rubrik

"Armé Nord samlas i Kungsträdgården klockan 15:00.
Nord ska ha blå kläder och blå bandanas.

Armé Syd samlas på Södermalmstorg klockan 15:00.
Syd ska ha röda kläder och röda bandanas.

Gamla Stans armé samlas på Stortorget kl. 15.00 och klär sig grönt.

Gamla Stans armé kan inta sina positioner när som helst, men Armé Nord och Armé Syd får lämna sina samlingsplatser och marschera ut till fronten i Gamla Stan först kl. 15:40."

Den officiella sidan...

Det kanske kan vara idé att ha reflexvästen på sig när man går omkring med kameran runt halsen i Gamla Stan nu på fredag.

Jo, visst är kameran "vädertätad" men varför chansa. Lika bra att ha med sig en plastpåse runt dyrgripen också.

Bilagor

• untitled-1.jpg
    untitled-1.jpg
    10.6 KB · Visningar: 424
Observera att vattenkriget är flyttat.

"OBS! OBS! OBS! <<VATTENKRIGET FLYTTAS>> OBS! OBS! OBS!

Då polisen tagit beslut om att inte släppa in oss i gamla stan tvingas vi flytta vattenkriget. Men misströsta inte, vi har i överläggningar kommit fram till en nästan lika bra plan.

Istället för urban warfare i Gamla Stan kommer vi nu att hålla striderna på Norra djurgården i skogarna norr om kaknästornet. Vi samlas samma tid, 15:00, nord vi krysset på kartan och syd vid karlaplan.

Vi tågar sedan 16:00 till ringarna på kartan där vattenpåfyllning kommer att tillhandahållas i form av tankbilar. Själva stiden sätter igång 16:30.

http://nordmotsyd.com/slaget.jpg

Vänner, var snälla och sprid ordet så att inga soldater förirrar sig."

Hade varit mkt roligare i gamla stan, men det är som det är. Skulle gärna fota, men att stänka vatten känns mer lockande ;) Hoppas det blir några bilder från andra!

ganska bra för turisterna att det inte är i gamla stan... Skulle NI vilja passera nånstans och bli blöt bara för ni va på fel plats vid fel tillfälle?

Jag har tänkt fota vattenkriget. Problemet är bara vart man ska ta sig??? Enligt "officiella" uppgifter är det ju flyttat till norra Djurgården, men i gästboken på hemsidan så säger alla att de tänker ta sig till ursprungsplatsen dvs Gamla Stan.

Äsch. Lite får turisterna ta. Det är iaf inte som i andra länder där det regnar riktiga kulor! :D

Åh nej, stackars turister! Tror faktiskt att dom skulle kunna hålla sig utanför idag, alla ät ju redan blöta och det är eftermiddag. Men jag kan förstå att det kan bli lite kaotiskt med så mkt folk.
Tydligen ska en del fortfarande till gamla stan, men där står väl lagens väktare och stoppar. Åk till gärdet.

Vattenkriget:

Det här vattenkriget måste vara det mest underbara arrangemanget i Stockholm detta år. Visserligen var väl medelåldern sisådär 15 år eftersom spektaklet började så tidigt men samtidigt gjorde det att "lekstämningen" bibehölls (jag har fördomen att yngre personer är snällare i vattenkrig än äldre människor). Att det hela flyttades från Gamla stan gjorde det hela betydligt mindre "publikvänligt" men skogskrigsföring är bevisligen kul det också, i alla fall för de stridande.

Tips om arrangemanget kommer igen nästa år:
- Ha inte på er kläder ni är rädda om eftersom en del vattenpistoler var laddade med karamellfärg och en del med dikesvatten.
- Ett par glasögon är också bra att ha eftersom några idioter hade blandat ättiksprit, eller något i den stilen, i sina vattenmagasin.
- Vill man inte fotografera så kan man med fördel kämpa på de blåas sida ("Nord") då de, utan tvekan, var i minoritet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar