** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Stipendium?

Produkter
(logga in för att koppla)

Miss Castle

Ny medlem
Jag undrar var i Sverige man kan söka efter fotostipendium? Jag ska förmodligen gå på en fotoskola i norge nästa termin som kommer kosta 80 000 för ett år. Därför behöver jag ekonomiskt bidrag. Skolan delar inte ut stipendier själv.

Någon som har idéer eller svar?

m v h Ulrika

Har inget dirket roligt svar att komma med men mitt tips är att söka ett sommarjobb i närheten av skolan. Kanske städa eller diska på ett större hotell under turistsäsongen i närheten av skolan,, då känner du området bättre än alla skolpolare när de kommer till hösten och vipps så är du fofoskolans mest attractiva tjej...hehe weee!!

Kan spara upp fina kronor under ett sommaruppehåll i Norge.. Kanske skolan ställer upp med billig logi under sommaren...!

Får man fråga vilken skola du skall gå på?:)

MVH Niclas,

Miss Castle skrev:
Jag undrar var i Sverige man kan söka efter fotostipendium? Jag ska förmodligen gå på en fotoskola i norge nästa termin som kommer kosta 80 000 för ett år. Därför behöver jag ekonomiskt bidrag. Skolan delar inte ut stipendier själv.

Någon som har idéer eller svar?

m v h Ulrika

Ett litet mer seriöst svar, inga namn, är att det finns dels en tjock bok på biblioteket om Fonder och stiftelser att botanisera i. Sen finns det även tjänster på nätet där man för den ringa penningen av 300-500 kronor i timmen kan få hjälp att söka fram en fond eller stiftelse att söka från.
Allmänna Arvsfonden kan också betala ut stora belopp, men allt handlar ju förstås om hur ansökan formuleras och vilka krav som ställs.

Lycka till!

Re: Re: Stipendium?

Kijana skrev:
Ett litet mer seriöst svar

Var inte mitt förslag seriöst, hehe!!?

Hehe, jag tycker att mitt förslag var ett mycket bra förslag vid sidan om eventuella stipendier..:)

Har faktiskt också jag hört om denna bok som skall ge en stor överblick.

MVH Niclas,

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar