ANNONS
Annons

Stipendium för utlandsjobb

Produkter
(logga in för att koppla)

T.B.A

Aktiv medlem
Har ett utlandsreportage på gång i madagaskar.
Det är helt idéellt och jag måste alltså finansiera allt själv men eftersom det är för en bra anledning tänkerjag att även fotografen i dramat borde kunna söka någon form av stipendie...

Någon vet nåt bra att kolla upp eller så så vore jag oerhört tacksam för all hjlälp!!

/Sara

Om du kan beskriva vad uppdraget/vinkeln är kan det kanske vara lättare att hitta stipendier då de många gånger kan vara kopplade till ett visst område.

Ett tips på vägen kan jag ge redan nu - även om jag inte vet om det kan ge något.

http://www.sponsra.com/

Där kan du söka sponsorer.

Kollade sponsra.nu. Det är 612 som söker sponsorer och 12 som söker någon att sponsra. Jag kan inte hitta något om att någon fått en sponsor denna väg eller hur de som står för sajten arbetar för att få in sponsorer. Tycker mest det verkar vara en sajt för att tjäna pengar på googleannonser.

Jag sa just att det kanske inte kan ge något men det var i alla fall ett tips...

Åter till frågan vad det ÄR för projekt du vill få sponsrat.

Idag finns 1000-tals stipendier att söka. Alla har de ett krav - det skall vara inom det område de satt upp i sina stadgar.

Om du vill ha tips som är konkreta så behöver du förklara VAD sponsringen handlar om.

Att tipsa om tex stipendier från stiftelser som ger stipendier inom vetenskaplig forskning, som t ex Axel och Margareta Ax:son Johnsons stiftelse för allmännyttiga ändamål, kanske inte alls ger dig möjligheten att få ut någonting därför det du kommer göra inte har med detta att göra överhuvud taget. Å andra sidan kanske det finns just en sådan vinkel som gör att de kan tycka att det finns ett värde i det.

Eller Stiftelsen Barn i världen eller Margareta stiftelsen eller ... ...

Utan att veta vad du har för projekt du skall genomföra lär det bli svårt att ge dig tips andra än GOOGLE och ett antal timmar...

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar