Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sthlm: Pentax Geekmeet söndag den 5 juli
- Trådstartare jido
- Start datum
jido
Aktiv medlem
Kvadrupel i pentaxianer. ;o)
Hej och tack för idag, alla! Jag har precis kommit hem från bion, så jag lägger upp mina bilder i morgon, tror jag. Med det sagt - här är Monica när hon testar fasettlinsen
Bilagor
jido
Aktiv medlem
Åter hej, och åter tack för gårdagens träff! Det är fantastiskt kul att få tillfälle att träffa andra Pentaxianer och då också få tillfälle att botanisera bland alla nya och gamla prylar i Pentaxsystemet. (Jag tror vi hade grejer från 70-talet och framåt på våra kameror igår).
Till nästa Geekmeet Sthlm tänkte jag att vi som träffas före fikat för att fotografera redan då börjar byta gluggar med varandra. Jag tror vi får ut mer av våra testkörningar om vi fotar annat än kompisen tvärs över cafébordet
Håll utkik efter nästa datum - det kommer i en ny tråd här på Pentaxforumet!
Till nästa Geekmeet Sthlm tänkte jag att vi som träffas före fikat för att fotografera redan då börjar byta gluggar med varandra. Jag tror vi får ut mer av våra testkörningar om vi fotar annat än kompisen tvärs över cafébordet
Håll utkik efter nästa datum - det kommer i en ny tråd här på Pentaxforumet!
Bilagor
melanderhenrik
Aktiv medlem
Kunde tyvärr inte komma då jag fick möjlighet att byta bort min Midsommar beredskap till denna vecka. Ser dock fram emot eventuella kommande geek meets.
jido
Aktiv medlem
Oj så många bilder man har fastnat på då...
Mina alster kommer upp under kvällen hoppas jag.
Tack för en trevlig dag förresten... och nej, jag har inte hunnit titta på min SDM-optik som blev smittad...
- Du får berätta vad du kommer fram till när det gäller SDM-strulet. Märklig historia, det där.
erro.se
Aktiv medlem
Här kommer några av mina bilder till slut:
Bilagor
erro.se
Aktiv medlem
Hur gick det med de trasiga 16-50 zoomarna. Fick ni igång dem, eller var det husen som brutit ihop?
Jag har ärligt talat inte forskat så mycket mer i frågan. Jag såg det istället som ett tecken från ovan att det var dags att gå vidare: jag har numera en Nikon D700... ja, jag vet... jag är en hädare.. men en väldigt nöjd sådan Dessutom finns ju K10D'n kvar, så jag swingar fritt mellan båda lägren
Edit: Tobias/Olof/Tore.. vad hette du egentligen... sorry, jag är helkass på namn... iallafall, du med den ursprungligt trasiga 16-50'n. Känn ingen skuld på nåt sätt. Jag testade helt frivilligt, och att min kamera/zoom skulle "smittas" kunde knappast någon av oss räknat med. Mitt byte till Nikon hade jag funderat på sedan länge, så detta blev liksom bara den utlösande faktorn.
quarc
Aktiv medlem
Jag har ärligt talat inte forskat så mycket mer i frågan. Jag såg det istället som ett tecken från ovan att det var dags att gå vidare: jag har numera en Nikon D700... ja, jag vet... jag är en hädare.. men en väldigt nöjd sådan Dessutom finns ju K10D'n kvar, så jag swingar fritt mellan båda lägren
Aha, du väntade bara på en anledning alltså Lite som jag, fast i mitt fall blir det nog K-7, så fort jag hittar en ursäkt alltså Du blir säkert nöjd med din D700.