Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sthlm: Pentax Geekmeet söndag den 5 juli

Produkter
(logga in för att koppla)
Kom att tänka på en sak. Är det bara Pentax-objektiv som gäller eller funkar det att ta med andra märken också? :eek:)
Mitt Kiron-macro skippar jag nog att ta med. Det väger lite... :eek:)

Jag tycker det låter som om det skulle öka geekfaktorn. Det är väl en av geekigheterna med Pentax; att man kan hitta massor av obskyra gamla märken som passar. Jag har inget mer udda än ett Chinon 135 och ett Tokina 400, men jag kan ju sätta på ett objektiv bakofram med min omvändningsrig så ser det rätt skumt ut :) Sedan kan vi dra runt på stan och skrämma folk (jag räknar med ditt novoflex Ulf).

Äh - allt som det går att gänga in i en PK-fattning tycker jag hör hemma. Geekfaktorn ökar ju om det är med några obskyra subkulturella systemdelar på mötet ...

/Jimmy
(som för övrigt precis lagt en beställning på ett DA55mm 1.4. Räkna med att den kommer med den 5 juli ;)

Härligt, jag som fortfarande avvaktar K-7 har funderat på att beställa ett 55/1.4 istället, men inte kommit till skott ännu. Jag skulle hellre ha det nya 30/1.2 (bara spekulation, finns inte ens några bra rykten, utom de jag skapat själv :) INte omöjligt jag kommer med en 55 också, eller så tar jag med föregångaren; FA*85/1.4

Hmmm... nu får vi väl lugna ner oss lite va...!

Har lyckats hålla mitt LBA (Lens Buying Addiction) under kontroll den senaste tiden. Har allt jag behöver. Blir fan i mig orolig att jag efter en sådan här träff där DA*, FA* och Limited gluggarna ligger i stora högar och glimmrar, febrigt börjar fingra på mitt kreditkort och tyst börjar mumla "Soon My Precioussss...you will be mine!"

Huvva..

[QUOTE

1. Jimmy Dovholt
2. Monica Heinakroon
3. Henrik Melander (Prel)
4. Björn Ragnebrink (Prel)
5. Mathias Skoglund
6. Robert Olsson
7. Peter Atterfjäll (Prel)
8. Marcus Nygårds (Prel)
9. Magnus Widqvist (Prel)
[/QUOTE]

Väldigt trevligt att genomföra ett Pentax-"event", tyvärr är jag bortrest. Kommer med nästa gång!

Mvh // "Peking" Ulf

När har ni tänkt er, fm, mitt på dan eller eftermiddag?
Tar i så fall buss in, men morsan hittar säkert på
att jag ska skjutsa henne nån stans...

Roligt initiativ! Men det får bli Sthlm GM #2 för mig, 5:e juli är jag i Arvika med sega ben efter festival (man är ju för gammal för sånt egentligen..).

Roligt initiativ! Men det får bli Sthlm GM #2 för mig, 5:e juli är jag i Arvika med sega ben efter festival (man är ju för gammal för sånt egentligen..).

Attans, Ambjörn. Jag hoppas att det blir fler tillfällen att träffas, så räkna med ett GM #2.

För övrigt kan jag berätta att jag lagt upp min första bild med DA 55 här på fotosidan. Jag fick det igår och drog direkt ut i verkligheten för att provskjuta lite. Underbart.

Bilden ligger här. Och notera gärna att det i sann pionjärsanda är den första och enda bilden som tagits med DA 55 här på FS. ;)

/Jimmy

Attans, Ambjörn. Jag hoppas att det blir fler tillfällen att träffas, så räkna med ett GM #2.

För övrigt kan jag berätta att jag lagt upp min första bild med DA 55 här på fotosidan. Jag fick det igår och drog direkt ut i verkligheten för att provskjuta lite. Underbart.

Bilden ligger här. Och notera gärna att det i sann pionjärsanda är den första och enda bilden som tagits med DA 55 här på FS. ;)

/Jimmy

Hämtade precis ut min 55a, hoppas lägga upp bild 2 imorgon :)

Geek geek...

Gott folk - jag rekognoserade vår tilltänkta mötesplats och upptäckte att fiket vid Östra station har sommarstängt på söndagar. Attans.

Föreslår ett fik på Upplandsgatan som brukar ha rätt gott om platser, nämligen Möbel Café. Inte alls lika charmigt, men det är i alla fall rätt ljusa lokaler om någon känner för att bränna av några bilder.
Visa på karta

/Jimmy
(som tar med en trio Limitedgluggar: DA21, DA35, DA70)

Har deltagarlistan förändrats, eller gäller denna fortfarande?
1. Jimmy Dovholt
2. Monica Heinakroon
5. Mathias Skoglund
6. Robert Olsson
8. Marcus Nygårds (Prel)

Gott folk - jag rekognoserade vår tilltänkta mötesplats och upptäckte att fiket vid Östra station har sommarstängt på söndagar. Attans.

Föreslår ett fik på Upplandsgatan som brukar ha rätt gott om platser, nämligen Möbel Café. Inte alls lika charmigt, men det är i alla fall rätt ljusa lokaler om någon känner för att bränna av några bilder.
Visa på karta

/Jimmy
(som tar med en trio Limitedgluggar: DA21, DA35, DA70)

Har deltagarlistan förändrats, eller gäller denna fortfarande?
1. Jimmy Dovholt
2. Monica Heinakroon
5. Mathias Skoglund
6. Robert Olsson
8. Marcus Nygårds (Prel)

Attans, jag kan tyvärr inte komma! Sitter fast i Falun över helgen..
Så,
1. Jimmy Dovholt
2. Monica Heinakroon
5. Mathias Skoglund
6. Robert Olsson
8. Magnus Widqvist (Prel)

Tror nog att jag kommer. (Får se om jag klarar att få med allt.. DA14, DA21, FA*24, FA31, FA50, FA135, DA*300, DA*16-50, DA*50-135... annars får det bli ett urval)

Tror nog att jag kommer. (Får se om jag klarar att få med allt.. DA14, DA21, FA*24, FA31, FA50, FA135, DA*300, DA*16-50, DA*50-135... annars får det bli ett urval)

Härlig maskinpark du har, Björn! Jag ska ju fota en sväng innan, så jag orkar inte släpa med alla mina gluggar. Dock räknar jag med att det blir fler geekmeets, så jag sparar några godbitar till nästa gång (vilket är helt ok om du också gör ;)

Jag kommer gärna om jag kan, så:
1. Jimmy Dovholt
2. Monica Heinakroon
5. Mathias Skoglund
6. Robert Olsson
8. Magnus Widqvist (Prel)
9. Hugo (Prel)

Härlig maskinpark du har, Björn! Jag ska ju fota en sväng innan, så jag orkar inte släpa med alla mina gluggar. Dock räknar jag med att det blir fler geekmeets, så jag sparar några godbitar till nästa gång (vilket är helt ok om du också gör ;)

Mmm... får nog göra så. Tänkte kanske också ta några bilder,före eller efter. då går det inte att släpa runt allt i värmen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar