Annons

Sthlm Model Search, vilka är det?

Produkter
(logga in för att koppla)
TILLBAKA FRÅN SEMESTERN

Hej Allihop!

Här kommer jag tillbaka från min semester och får se att min tråd om Stockholm Model Search har vaknat till liv igen.

Vad skönt det känns med så många människor som vill hjälpa till.

Fint att sidan är stoppad tills vidare!
Tack för det.

Synd bara att dom säkert dyker upp under annat namn någon annan stans snart. Det brukar nog tyvärr vara så.

Jo, jag är en ganska närvarande mamma, mycket på grund av att jag (tyvärr) inte kan jobba mer än halvtid på grund av sjukdom. Därför är jag hemma när tjejerna kommer från skolan. Det känns bra att kunna vara där för dom. Många föräldrar har ju inte den möjligheten. Det är tuffa tider för dom flesta.

Jag är glad att min dotter vände sig till mig med mailet hon fått. Det fick oss att börja prata om den här typen av problem. Internet är ju ett ställe där det är väldigt lätt att bli lurad. Människor gömmer sig bakom påhittade namn och identiteter. Det är lätt för en godtrogen 14-åring att falla för frestelsen.
Hon har pratat med alla sina kompisar och berättat vad som hände. Jag har pratat med hennes lärare, som tagit upp det på skolan.

Jag tror att detta har varit nyttigt för oss. Vi har lärt oss att inte alltid tro på allt vad folk säger till oss. Speciellt inte på nätet, där man inte har en aning om vem det är som säger det!

Kul att se en fortsättning på den här tråden, som sagt!

Hälsningar från Catarina
 
Hej hopp har nu skummat igenom alla 14 sidor (pheew)
Tänkte tilläga att jag själv har blivit utsatt av olika snuskhummrar på diverse communites aldrig egentligen på något ungdom/fjortis community utan på te.x QX.se, Speciellt på QX så kunde jag få upp till 40-50 meddelanden om dan om att jag va väldigt söt (inget ont i det) men när det kommer från _gubbar_ som är 40 år äldre än mig blir jag ju lite skraj. jag har också blivit erbjuden exakt som andra, I olika artiklar erbjuden pengar för att träffas och fota eller bara ta en fika 0.o
jag har en gång tagit mig tiden att anmäla nån gubbe som va bered att ge mig 2000 för att komma hem till han (och det är mycket för en underbetald fjortis som jag). inte för att anmälan lede till något alls, men fan vad jag kände mig smart och duktig ^^

Sen om nån har lust så får dom gärna skicka ett mail liknande Niclas till www.playahead.com. Det känns knappt lönt att jag skulle försöka formulera mig som Niclas, Då dom knappast lyssnar på nån liten fjortis som gnäller lite.

De va samtidigt väldigt intresant att se hur vuxna reagerar på allt detta.
En del blir som ett par arga eparaggare en del e froma som lamm
 
Hej Catarina.
Kanske kunde du ta kontakt med någon här på fotosidan som är seriös och vill fotografera din dotter om hon nu vill ha en portfolie att visa upp för någon agentur. MVH Thomas
 
Thomas!
Jag tror egentligen inte att hon vill bli modell, det var nog bara så att hon kände sig smickrad just då och där. Det är väl lite häftigt att känna sig sedd och uppmärksammad av en "modellagent".

Självklart svindlade det till ett tag för henne när hon såg summan osv.
Men... jag tror inte att hon har allvarliga modelltankar.
Då vill hon nog mycket hellre bli upptäckt som en ny svensk kvinnlig elgitarrist - en ny lovande ung tjej - som dessutom är snygg att se på...

Tack för tanken!

/mvh Catarina
 
Hehe. Ok. Måste finna massor av både kvinnliga och manliga fotograferer som skulle gilla se en snygg tjej lira el-gitarr. Perfekt för reklam för elgitarr_försäljare???Lycka till iallafall.
 
Helt otroligt underbart att han förhoppningsvis får ett litet straff iaf...

men med Sveriges lagstiftning så är han väl ute om 1 år efter det att han
gått med på att säga att han var psykiskt sjuk, men han mår bättre nu!

helt jäkla sjukt tycker jag såna saker är med Sverige...

men iaf... hoppas på att han får ett långt straff och att inga andra
försöker sig på såna här dumheter...

det pajar bara för alla tjejer som vill bli modeller, och det pajar
för de som försöker starta seriösa modellagenturer...
 
camag skrev:
"Tjejen" som skrev mail till min dotter har ett helt vanligt svenskt tjejnamn, som jag kanske inte skall skriva ut här.

Men hon _sa sig_ representera Stockholm Model Search.

/Catarina

Har du talat med henne i tel så att du verkligen hör att det är en kvinna?
Jag menar att utge sig för att vara kvinna på msn för att (om möjligt) få det att låta lite seriösare är ju trots allt inte svårt alls...
 
gesoulis skrev:
Har du talat med henne i tel så att du verkligen hör att det är en kvinna?
Jag menar att utge sig för att vara kvinna på msn för att (om möjligt) få det att låta lite seriösare är ju trots allt inte svårt alls...

hmmm, vänligen bortse från mitt förra inlägg då jag svarade på något utan att ha läst färdigt hela tråden. Allting verkar ju vara löst nu :)
 
skelett skrev:
Att ingripa vid brottslighet är beundransvärt. Det är varje mans skyldighet att ta lagen i egna händer. Om alla hjälptes åt skulle detta kunna bli ett fridfullt land att leva i.

Heder åt nattvandrare, NFG, o.dyl.

Smart Ilan, kanske vi snart kan ha det som i USA. Skjut först, fråga sen och be bara om ursäkt när du iefterhand har skjutit ihjäl en oskyldig då du "trodde" att det kunde vara en våldsman som skulle ge sig på dig.
Smart...
 
Tack för länken Pia!
Vad gott att se att någon åker dit i alla fall!

Kanske är det inte samma människa som kontaktade min dotter, men det låter väldigt likt. Tillvägagånssättet är det samma.

/
Gott Nytt År!
önskar Catarina
 
Utan att ha läst alla svar du fått hittills så tycker jag du skall vara försiktig. Har själv en dotter som då hon var ung prövade på modellsvängen. Det var INTE seriöst varför pappa (den stygge) tog den manlige ägaren i kragen och avbröt den karriären på plats...
 
Det ringer många varningsklockor. Modellfirmor som raggar på MSN bland undomar, håller kontakt på samma sätt - låter inte bra. Kolla med patent och registeringsverket om det finns en firma med det namnet, kolla med Eniro eller hitta.se om firman ens har en registrerad telefon...

Skippa är mitt råd.
 
Kan inte riktigt förstå varför det skulle vara så fel att konfrontera den här personen. Det råder väl knappast några tvivel om att det rör sig om en pedofil?

Är det ingen annan som förstår "skelett"? Okej att den här flickan inte gick på det, men det är ju uppenbart att flera andra faktiskt gör det.
 
FILM) (ulltand skrev:
Alla firmor är inte, och behöver inte vara, registrerade hos PRV.
De som inte är det behöver absolut inte vara oseriösa.

Vilka behöver inte vara registrerade hos bolagsverket (för det är väl dom som sköter det istället för prv nu)?
 
Kristofer G skrev:
Vilka behöver inte vara registrerade hos bolagsverket (för det är väl dom som sköter det istället för prv nu)?
Tex räcker det med att en enskild firma har f-skatt - inget mer behövs.


--
Iom att skattemyndigheterna är inblandade i Bolagsverket, så kanske alla företag numera registreras där?!
Det vart kanske fem år sedan jag startade ett enskilt företag, då räckte det med f-skatt.

Mao - jag kanske hade kanske fel :-(

EDIT: Ovan innan strecken.
 
Senast ändrad:
FILM) (ulltand skrev:
Tex räcker det med att en enskild firma har f-skatt - inget mer behövs.


--
Iom att skattemyndigheterna är inblandade i Bolagsverket, så kanske alla företag numera registreras där?!
Det vart kanske fem år sedan jag startade ett enskilt företag, då räckte det med f-skatt.

Mao - jag kanske hade kanske fel :-(

EDIT: Ovan innan strecken.

Som jag förstått det är inte skattemyndigheten inblandad i Bolagsverket, men de driver den gemensamma webplatsen foretagsregistrering.se.

Anledningen till att jag frågar är att jag själv är påväg att starta enskild firma.

Jag ringer dom och frågar – kan återkomma :)
 
Orkade inte ringa, skickade ett mail istället :)

Fick svaret:

"Om du vill ha skydd för/rätt till ett firmanamn så måste du registrera dig
hos oss. Ibland kan det vara så att leverantörer/samarbetspartners kräver
att få se ett registreringsbevis från oss för att du t ex ska få handla mot
faktura. Sedan är det så att om du är bokföringsskyldig enl en bokföringslag
från 1929 så är du skyldig att registrera dig hos Bolagsverket. Det är inte
så lätt att tolka den enl dagens verksamheter men det händer ibland att
Skatteverket säger nej till F-skatt pga den om du inte är registrerad hos
Bolagsverket."
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.