Annons

Sthlm Model Search, vilka är det?

Produkter
(logga in för att koppla)
Walle skrev:
Jag är ganska övertygad om att de inte planerar några påklädda bilder...

Antagligen vill dom ha underkläds/bikinibilder till en "modellsida" där man måste betala för att få se fler bilder än det fåtal som visas på framsidan. Finns många sånna "hemsidor" på nätet, med flickor i åldrarna 6-18, med tyngdpunkt på åldrarna 11-16. Det är inget annat än förklädda sidor med inriktning på hebephiler och pedofiler.

Jo det har varit en hel del skriverier i media om dessa lolita, preteen models, kidmodels osv...en gråzoon för vad som är lagligt...som du säger förklädda sidor.

Men dessa är väll inte baserade i nordiska länder.
 
OldSchool skrev:
Jo det har varit en hel del skriverier i media om dessa lolita, preteen models, kidmodels osv...en gråzoon för vad som är lagligt...som du säger förklädda sidor.

Men dessa är väll inte baserade i nordiska länder.

Nej, i alla fall inte hittils. Men det kanske är ett dragplåster med unga flickor från sverige? Svenskor är ju internationellt kända för sin skönhet...
 
Walle skrev:
Jag är ganska övertygad om att de inte planerar några påklädda bilder...

Antagligen vill dom ha underkläds/bikinibilder till en "modellsida" där man måste betala för att få se fler bilder än det fåtal som visas på framsidan. Finns många sånna "hemsidor" på nätet, med flickor i åldrarna 6-18, med tyngdpunkt på åldrarna 11-16. Det är inget annat än förklädda sidor med inriktning på hebephiler och pedofiler.

MEN FY!!!!
Det där låter riktigt otrevligt!
Jag hoppas verkligen inte att det är några sådana snuskiga människor som letar modeller på ställen där barn "träffas" på nätet.

Jag har ju som sagt inte fått deras mail med "villkor" ännu och vi väntar väl på det för att kunna forska vidare.

/Catarina
 
Jepp. Det ska bli väldigt intressant att se hur det här utvecklar sig.

Jag kan ju ha helt fel, de kan vara hur seriösa som helst. Men inget tyder på det, än så länge.
 
För "eran" skull så hoppas jag att det är seriöst, som du sa så blir man som ung tjej väldigt glad över något sådant och jag tror att de flesta "småtjejer" drömmer om att bli upptäckta. :) Men tyvärr så verkar allt peka åt att det är något väldigt lurt. Men som du säger, vänta och se vad som händer. :) Lycka till!! :)
 
Jag man ska väll inte säga något förens man vet, men tyvärr är man lite paranoid för sådant här, med tanke på hur världen ser ut...


Vanligast är nog att modeller upptäcks på gatan av agenter, eller att man söker sig till en seriös modellbyrå själv. Att flickor blir upptäckta på nätet tror jag faktiskt aldrig har hänt, mkt sällan iaf.
 
Varning, det låter som en bluffmakare som antagligen inte har något med Up Models att göra.

Jag har personligen träffat två modeller från Up Models och en fotograf som anlitat agenturen, så den verkar seriös. Deras hemsida finns på http://www.upmodels.com och därifrån länkar de till en Model Search tävling på http://www.modelsearchworldwide.com (kräver dock att modellen är 15+)
 
wsaar skrev:
Varning, det låter som en bluffmakare som antagligen inte har något med Up Models att göra.

Jag har personligen träffat två modeller från Up Models och en fotograf som anlitat agenturen, så den verkar seriös. Deras hemsida finns på http://www.upmodels.com och därifrån länkar de till en Model Search tävling på http://www.modelsearchworldwide.com

Kanske din dotter skulle anmäla sig dit istället, dock kräver de att hon är 15+ verkar det som.

Kan mkt väll vara en man som utger sig att vara från up models, som använder deras namn för att få bilder, och webfilmer.

Jag skulle nog också rekomendera att skicka bilder till en agentur där företag säkert finns reggat.
 
Min dotter har, vad jag vet, aldrig funderat på att bli modell förut.

Det var först idag när hon fick det där mailet med lockande erbjudande...

Vi skickar inte in något till någon tävling eller liknande. Vi väntar och ser vad som händer.

Jag kommer att vara extremt vaksam - om det här går vidare och jag är väldigt tacksam för era råd och tips!

Jag väntar med spänning på att få mer information!

/catarina
 
Kan mkt väll vara en man som utger sig att vara från up models, som använder deras namn för att få bilder, och webfilmer.
"Agenten" som Catarina har varit i kontakt med har väl inte själv utgett sig för att komma från Up. Det var väl bara Walle som hittade den agenturen när han sökte på "model search".
 
wsaar skrev:
"Agenten" som Catarina har varit i kontakt med har väl inte själv utgett sig för att komma från Up. Det var väl bara Walle som hittade den agenturen när han sökte på "model search".

Ja nu blev det lite förvirrat, för många inlägg. Men hursomhelst kan "agenten" utge sig för att vara något annat än vad han/hon är.
 
"Tjejen" som skrev mail till min dotter har ett helt vanligt svenskt tjejnamn, som jag kanske inte skall skriva ut här.

Men hon _sa sig_ representera Stockholm Model Search.

/Catarina
 
camag skrev:
"Tjejen" som skrev mail till min dotter har ett helt vanligt svenskt tjejnamn, som jag kanske inte skall skriva ut här.

Men hon _sa sig_ representera Stockholm Model Search.

/Catarina

Men borde hon inte kunna ge ut sitt tele nr? istället för att prata på msn.
 
För att klargöra:

UP models var ett företag som JAG hittade när jag sökte på webben efter "stokholm model search".
De har även en tävling som heter "model search".

Catarina har inte nämnt UP models. Endast jag.

:) så var det utrett
 
Läst tråden nu och kommit fram till följande - "Agenten":

1. Letar modeller på Lunarstorm eller liknande.
2. Sköter kontakterna på MSN istället för över telefon där man kan höra om det är en man eller kvinna man talar med.
3. Har ett konstigt nick på MSN och kan dessutom varken stava eller bygga meningar.
4. Har en "hemsida" på en .tk-domän, dvs en gratisdomän.
5. Har serverproblem.
6. Har meningsbyggnadsproblem även på sin "hemsida"
7. Tycks ha sin "hemsida" på en gratisserver som levererar popupfönster när man kommer in på sidan.
8. Ska betala en massa pengar för att få iväg din dotter ensam till huvudstaden.

Summa: Det är en sån j:a bluff att det är sorgligt!

(Tror iallafall jag! Detta kanske är något för Kemas svarta lista... :)
 
det där låter verkligen inte det minsta seriöst över huvudtaget.
Om det nu skulle vara seriöst och din dotter skulle få 8,000 för jobbet, så skulle de verkligen inte be att få se henne i webcam. Låter helt orimligt.
Som det nämdes av flera såg jag, och som jag själv reagerade på var .tk
Har ni talat via telefon? Jag missade det, men om inte, så be om nummer till företaget och prata där. Slå sedan upp numret på gulasidorna eller vart som helst.

Inte en chans att människan är seriös.
Jag som själv är ungdom ser sådant och hör hur vänner råkar ut för sådant skit.

men lycka till!
 
Hej och hallå!

Vad när är härliga!

Tänk vad bra att fotosidan finns!

Jag skall ta kontakt via msn igen, för jag har ingen annan adress just nu. Människan är online, så det är inga problem.

Jag tänker fråga efter telefonnummer och organisationsnummer, enligt råd från er.

Jag hör av mig när jag fått reda på mer.

/Catarina
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.