Hej alla glada!
Jag måste säga att jag är imponerad över alla som engagerar sig i den här frågan!
Det har kommit fram många bra tips - och en del mindre bra...
Nu har jag just fått svar från polisen som mycket riktigt säger sig inte kunna göra så speciellt mycket:
*klistrar in*
Hej!
Tyvärr kan vi inte göra så mycket just nu. För att göra efterforskningar och spåra informationen måste vi begära personuppgifter hos de inblandade operatörerna.
I detta fall den som driver smuttis.com.
Operatörerna lämnar inte ut informationen om vi inte kan säga att den,misstänkte kan få två års fängelse. I detta fall är det inte alls troligt.
Vi sparar den här informationen och ser om de kan sammanfalla med andra fall. En polisanmälan nu, kommer tyvärr inte att leda till någon utredning
*slut citat*
Som jag sagt från allra första början, så vet vi ju egentligen ingenting om vad det här är för en person. Det _kan_ ju faktiskt vara en ung tjej som är precis den hon utger sig för att vara.
Då är det ju lite tråkigt att just jag ordnade så att hon blev spärrad på
www.snuttis.com
Men jag tycker också att hon har agerat lite misstänkt i och med att hon inte vill ge mig ett telefonnummer jag kan ringa.
Att ta lagen i egna händer, det tyckrer jag är alldeles åt skogen. Jag har anmält mina misstankar till polisen och till webbsidan. Jag kommer även att ta kontakt med Rädda Barnen, men sedan för man nog försöka att lita på sina barn. Jag har pratat med mina flickor från första början när dom började vara ute på nätet. Vi har pratat om att människor ibland inte är den dom säger sig vara osv.
Jag hoppas att min dotter har lärt sig något av det här. Jag hoppas även att hon kommer till mig om det händer något konstigt igen - att hon inte tycker att jag överreagerade som en hysterisk mamma.
/mvh Catarina