Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sthlm: 17/8 Kulturfestivalen

Produkter
(logga in för att koppla)

granden-

Aktiv medlem
Tänkte ta mig in och fotografera kulturfestivalen imorgon igen och då framför allt olika uppträdanden och sådant som sker i kungsträdgården och Karl XII torg.

Tänkte se till så jag är inne till 17.00 vid kungsträdgården.

Bilagor

• dsc_4627.jpg
    dsc_4627.jpg
    76.2 KB · Visningar: 254
Utmärkt, Andreas.

Som jag sade tidigare idag - jag preliminärbokar mig tills vidare. Var i Kungsträdgården hade du tänkt dig vi ska mötas?

/Jimmy

Måste man ha sånt också :) Men ska vi säga vid Sony Ericsson tältet det lär väl stå kvar där imorgon också. Ungefär mitten av kungsträdgården på vänster sida om man kommer ifrån skeppsbron.

Kollade programet lite och det verkar hända en hel del ikväll på Gustav Adolfs Torg så blir nog att röra sig ditåt och kolla hur det är där. Även Karl XII Torg verkar det hända lite saker, själva kungsträdgården är mer för mindre barn (14-17) åringar eftersom där pågår Ung08

Jimmy, Martin hur ska man tolka er frånvaro i tråden, som att ni kommer eller att ni inte kommer?

Jag åker in nu ivarje fall och för er andra som funderar på att följa med men kanske inte kan redan till 17.00 så är det bara slå en pling på 0709-703917 om ni vill ha aktuell position så vi kan mötas upp

Tack för igår allihop, trevligt som vanligt.

Men vart försvann du jimmy?

Här är ivarje fall en bild ifrån det där japanskabandet vad det nu hete.

Bilagor

• dsc_5787.jpg
    dsc_5787.jpg
    85.9 KB · Visningar: 127
Ja, tack själv.

Trycket var rätt stort framme vid scenen, så jag lyckades inte ta mig tillbaka till där ni stod. Skickade några sms innan jag kroknade. Fel glugg för konsertfoto, kallt och alldeles ensam är inte bra kombination ;)

Nåja,
Jimmy

Bilagor

• imgp5438.jpg
    imgp5438.jpg
    99.5 KB · Visningar: 118
granden- skrev:
Sen hans bandkompis kommer här spelandes på en helskön cello
-Ja, den var rätt häftig. Ser dessutom mest ut som en kontrabas ;)

Med besserwisserhälsningar,
Jimmy

Som förresten funderar på att ta en sväng på stan idag med.

Bilagor

• imgp5373.jpg
    imgp5373.jpg
    70.2 KB · Visningar: 112
jido skrev:
-Ja, den var rätt häftig. Ser dessutom mest ut som en kontrabas ;)
Enicar skrev:
Basfiol eller kontrabas. Inte cello, de är mindre.

Jaha ja kul att någon kommentarar något ivarje fall, men kontrabas var det kanske, drog mest en googling på stråkinstrument såg något som liknade, och det stod cello intill bilden :)

Men när och vad tänkte du fota da, festivalen idag också eller blir det mer plane gatufoto då? (Kanske starta ny tråd för den)

Jag gick förbi Sergelstorg när jag var påväg till kungsan, och utan att tänka på vilka det direkt var som spelade där så tog jag lite bilder, och nu när jag går igenom dem idag så ser jag att det är det där japanska bandet som hade världens show senare på kvällen Asakusa Jinta.

Bilagor

• dsc_5391.jpg
    dsc_5391.jpg
    81.2 KB · Visningar: 103
jido skrev:
Ja, tack själv.

Trycket var rätt stort framme vid scenen, så jag lyckades inte ta mig tillbaka till där ni stod. Skickade några sms innan jag kroknade. Fel glugg för konsertfoto, kallt och alldeles ensam är inte bra kombination ;)

Nåja,
Jimmy

Nästa gång stänger jag inte av telefonen. Jag kollade på afrikanska bandet ett tag men inte hela konserten och drog hem sen. Vi får glädja oss åt hur bra vi mådde imorse.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar