Annons

Steves Recension på 7D

Produkter
(logga in för att koppla)
Visst Lars kan diskussionerna bli överdrivna med diverse statistik. Men jag börjar även bli lite trött på folk som hela tiden kommer in och klargör att siffror inte är allt.

Du måste förstå att det är mycket pengar vi pratar om, och då är det självklart att många av oss vill ha det bästa av två alternativ i samma prisklass.

Så visst är känslan viktig, men prestandan nästan lika viktig enligt mig.,,

Inga motivprogram på en dyr systemkamera

Jag håller med Lars om motivprogrammet. De som har en Minolta 7d eller annan kamera av den typen borde veta allt som motivprogrammet "vet" annars kan man klara sig med en mycket billigare kamera.

Att ha motivprogram i minolta 7d är lite som att sätta stödhjul på en tourdefrance-cyklist även om 7d inte är en superproffskamera.

he he, den var kul, tour de France med stödhjul!

Känner en enorm dragningskraft varje gång jag ser D7D stå i olika skyltfönster. Slår ner enbensmanfrottot o håller i mej hårt till anfallet går över... här ska väntas in en 9D.

Om den blir digitalkamerornas motsvarighet till Dynax 9 i analogvärlden så behövs inga andra kameror efter det... lite synd kanske, men så är det.

Men först vill jag se en sexig A3 *S*

Steves tester har alltid varit tvivelaktiga...

Ang. bildkvalite & snabbhet så är det väl så att D7D får jämföras med 10D & inte med 20D, själv så tittar jag på annat när jag köper kamera då skillnaderna i bildkvaliten för mig är obetydlig (gör aldrig större kopior än A4 & ska inte luppa dem). Serietagning bryr jag mig överhuvudtaget inte om...

Jag önskar dock att man fixat bufferten & snabbheten eftersom så många tydligen prioriterar detta & försäljningen då kanske hade blivit större. Vet dock att många som skryter med sin snabba kamera aldrig utnyttjar detta, de som gör det ska dock självfallet välja den snabbare om det är viktigt för dem...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar