Jag köpte ett Feisol 3401 med deras eget huvud.
Jag är mycket nöjd. Jag hade trott litet naivt att kulan använde samma snabbplatta som arca, men så var det inte. Deras platta är något smalare, men fungerar bra för mig. Jag ville ha ett stadigt stativ som man kan få ner i handbagaget på flyget.
När Feisol lämnat paketet till taiwanesiska posten skannade de in inlämningskvittot och sände det till mig med en länk till postens webbsite. Så jag kunde följa hela leveransen i realtid, Tog sex dagar, varav hälften i Sverige, om jag minns rätt.
Betalningen gjordes med kontokort men via någon betaltjänst som inte sänder numret vidare. Men ett visst vågspel är det att lämna ut kortnumret, även om det känns vanskligare att lämna kortet på en restaurang här hemma.
Tullen trasslade inte med moms eller tull, så jag kom under din budget. Men man får vara beredd på ett påslag på runt 30% på Feisols webbpriser om man har otur i tullens lotteri.
Det finns recensioner litet här och där på nätet, de brukar vara positiva, Man jämför med Gitzo 1228. Mittpelarens fäste är litet rangligt och nog den svaga punkten. Jag drar inte upp pelaren, man bör nog inte räkna in den i stativets höjd.
Adressen till Feisol är
www.feisol.com. Bor du i Göteborg/Borås är du välkommen hem att klämma på mitt stativ.