Annons

Stativ för en långresa.

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag ska resa runt i sydamerika i ungefär ett år om en månad.
Jag behöver ett väldigt lätt och billigt aluminium treben-stativ. De får gärna heller inte ta så stor plats..
Har vart inne på kolfiber också men då jag ska långt upp i anderna där kylan kan ta i lite så känns de inte aktuellt.

Hade en gorillapod på förra resan men de va lite bökigt. Har en Canon 50D med ex antal objektiv.

Tack på förhand!

Mvh

Johannes Karlsson

Tack, ska kika noggrannare på de stativet!
Haha, jag vet inte, frågade en snubbe på JapanPhoto i Oslo för några veckor sen och han sa att de blir väldigt ömtåligt om vi snackar -5 grader för exempel. Men är inte hockeyklubbor gjorda i kolfiber nuförtiden?

Velbon Ultralux i L kanske?
Klarar kolfiber inte kyla?

/Stefan

Tack, ska kika noggrannare på de stativet!
Haha, jag vet inte, frågade en snubbe på JapanPhoto i Oslo för några veckor sen och han sa att de blir väldigt ömtåligt om vi snackar -5 grader för exempel. Men är inte hockeyklubbor gjorda i kolfiber nuförtiden?

-5 grader borde inte vara nåt problem för kolfiber. Man bygger ju flygplan i det materialet och temperaturer på under -60 grader är ju inte ovanligt för dom...
Dessutom blir kolfiber inte lika kallt att hålla i jmf med aluminium.

Mitt billighetskolfiber har jag använt flera ggr i -10. Ser hel ut fortf.

/Stefan R. Nilsson

Hmm dåså, då ska jag hålla mig undan JapanPhoto i Oslo med andra ord, haha!
Men ja, då är jag ute efter ett lätt, billigt och litet trebenstativ helt enkelt, några tips? :)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto