Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

stativ för en amatör?

Produkter
(logga in för att koppla)

KILLEN2TIMES

Ny medlem
Hej alla kunniga!

Jag har nu planer på att skaffa mig ett stativ till min Nikon D5200. Då jag köper stativet främst för filmning för tur i kebnekaise, kilimanjaro och everest base camp. Får det inte väga för mkt, men vill ändå att det ska vara helt dugligt för både filming och fotografering.

Då jag är helt nybörjare vill jag inte lägga för mkt pengar på detta. Jag kan tänka mig att 7-800kr är så långt jag kan sträcka mig.
Jag har kollat runt på nätet och hittade detta http://www.cyberphoto.se/info.php?article=C600 Som enligt mig känns robust och helt ok för priset. Inte kollat på det i verkligheten mer än på håll, jag tyckte det kändes schysst.

Men har tacksamt emot tips på något annat i prisklassen jag har tänkt mig som skulle fungera.

Vänliga Hälsningar
Kristian

I den prisklassen. ...
Alltså har man provat oljedämpade huvuden....
Vi säger så här istället.... man får det man betalar för.

Svårt att säga nåt från bara bilden, men tycker det ser lite för stort och klumpigt ut. Det är ju om du ska panorera, annars hade jag tagit något enklare.

Har du funderat på ett enbensstativ? Visst är det inte samma sak, men de väger ofta runt halvkilot och det är värt mycket i bergen.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=C29T

Ja det har jag allt. Det som ska filmas är i dokumentär stuket där jag själv kommer medverka tillsammans med resten av gruppen. Vilket gör att jag stundvis kommer medverka själv samtidigt. Tyvärr kan ju inte enbenstativet kunna stå för sig själv då

En gammal sanning om stativ:

Det ska vara lätt, stabilt och billigt. Men man kan aldrig få mer än två av dessa tre egenskaper samtidigt.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar