Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativ för både stillbild och film

Produkter
(logga in för att koppla)

drejjan

Aktiv medlem
Hej!

Skall (efter att ha ägt två stycken Hama Star 61 sedan jag började fota förra året) nu äntligen köpa något stabilt och riktigt. Smärtgränsen går dock vid 3 000 kr (då jag inom kort ska köpa ett 24-70/2,8L USM också).

Det jag tänkt mig är ett stativ, samt ett huvud för filmning. Sedan ska jag utöka med en kulled som då ska passa det stativet. Har kollat mycket på 055XPROB samt 298RC2 att utöka med sedan(som alla andra), men vad ska jag välja för huvud? Som sagt, stativ+film/videohuvud för ca 3 000 kr (och som alltid, ju billigare desto bättre)

Tack på förhand!
 
Tänkte bara skriva för de som undrar samma sak; jag kommer beställa följande:

Stativ: Manfrotto 055XPROB
Videohuvud: Manfrotto 501HDV
Kulled: 498RC2

Något jag undrar är; passar Manfrotto huvuden till Gitzo-stativ? (dum fråga kanske, kanske är samma gänga på alla stativ, vet inte ens hur huvudet sätts fast på stativet. Har ett 150 kr stativ nu)
 
Karl: Vad kostar det där videohuvudet ? det såg riktigt bra ut! jag hittar dock inte det i någon butik.

/ Magnus
 
Aha, aja lika bra det. Måste ändå fylla spargrisen först så släpper de den senare så är det bättre. :)
Tack för infon.

/ Magnus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.