Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Statiov till Canon eos 350 D?

Produkter
(logga in för att koppla)

PernillaLidén

Aktiv medlem
Japp, då är jag sugen på ett stativ till kameran, men vad passar just den kameran? Tittade runt på www.cyberphoto.se men har lite för dålig koll på vad som passar. Vill ha ett trebensstativ.

Så ett märkesnamn tar jag gärna emot.

//Pernilla
 
objektiv?

Hej,
frågan är inte så mycket vilken kamera du har utan vilket objektiv stativet skall vara "stadigt nog" för.
Sedan är frågan om du vill ha ett huvud som du ställer om snabbt (kula) eller vill ha noga inställning (trevägshuvud).

Kolla in Manfrotto 190 och 055. Båda finns i olika varianter med pris därefter.

Kolla även in Scandinavian Photo paket med Manfrotto 055, huvud 141RC.
http://www.scandinavianphoto.se/?44624

"RC" betyder att det är ett snabbfäste på huvudet. Du har alltså en liten platta på kameran som alltid sitter på, och då kan du enkelt sätta fast och ta loss kameran från stativet utan att behöva skruva i gängan varje gång.

Om det är ett billigare stativ du söker finns Hama stativ för några 100-lappar.
 
jag köpte mig Scandinavians paket som jag oftast är mycket nöjd med. det kan ibland kännas lite omständigt med 3-vägs huvudet men annars är helheten bra. man fick med väska, bärrem ozzå hade den benvärmare.
 
Köp ett ordentligt stativ från början, är skit tråkigt om du köper nån schysst telezoom som väger bly och stativet inte pallar med... Jag gillar Manfrotto..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.