Annons

Stationär vs Laptop (Mac)

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, åtminstone version Mac OS X 10.6.3 klarar NTFS , Disken är formaterad "skapad" som mac kallar det år 2006 ,om det har någon betydelse för läsbarheten

Kan du skriva på NTFS partitionen? Min Mac fixar det inte. Den kan läsa filer på NTFS, men inte skriva.

Kan du skriva på NTFS partitionen? Min Mac fixar det inte. Den kan läsa filer på NTFS, men inte skriva.

Jag var också förvånad att läsa detta men jag provade och min maskin kan skriva till NTFS. Nu har jag iofs NTFS-3G installerat men jag har aldrig fått det att fungera innan och ärligt inte heller försökt sedan 10.5.nånting.

M

Jag har också NTFS 3G installerat och ja det fungerar, men jag tror inte att SL 10.6 har skrivsupport. Jag installerade NTFS 3G för att få skrivstöd.

Jag har också NTFS 3G installerat och ja det fungerar, men jag tror inte att SL 10.6 har skrivsupport. Jag installerade NTFS 3G för att få skrivstöd.
Snow Leopard kan skriva till NTFS men Apple har inte aktiverat den funktionen. Orsaken är oklar, men det kan vara att de inte tycker den är stabil eller att den inkräktar på något patent. Oavsett orsak finns det tredjapartsprogramvara som aktiverar skrivning till NTFS: http://www.macupdate.com/info.php/id/33603/sl-ntfs

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar