Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Startkit Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

nyzzan

Medlem
Hej!
Ska köpa min första systemkamera och det står mellan 550d och 600d.
Jag hade tänkt att köpa dessa med standard objektivet(18-55).
Har en väldigt dum fråga men kan man vinkla skärmen på 600d ett helt varv och blir allting spegelvät då?:)

Det jag skulle vilja ha är ett kit UTAN någon kamera(förutom då 550, 600d) som ska innehålla
- Kameraväska(helst Lowepro Nova 160,170 Aw svart)
- Minneskort (minst 4 Gb)
och allt annat är bara plus:)

Jag har letat men hittar det ingen stans och undrar om ni har något tips?

Vill inte att det ska kosta skjortan och det är därför jag vill köpa det som ett kit.

Tacksam för svar!:)
 
Hej!
Ska köpa min första systemkamera och det står mellan 550d och 600d.
Jag hade tänkt att köpa dessa med standard objektivet(18-55).
Har en väldigt dum fråga men kan man vinkla skärmen på 600d ett helt varv och blir allting spegelvät då?:)
Tacksam för svar!:)

Hmm, inte ens om du vänder dej själv ett varv blir det spegelvänt...
 
Har en väldigt dum fråga men kan man vinkla skärmen på 600d ett helt varv och blir allting spegelvät då?:)
Ett helt varv? Är du säker på att du menar Ett Helt Varv?

Men hur som helst, hur du än vrider på skärmen så kommer det att visa det kameran ser (den vänder dock på bilden i en del vinklar så att den inte ska hamna upp och ned). Om du vrider skärmen så att du ser dig själv när kameran är riktad åt ditt håll och du rör dig åt vänster så kommer bilden av dig att röra sig åt (ditt) höger.

Mvh,
Richard
 
Ett helt varv? Är du säker på att du menar Ett Helt Varv?

Men hur som helst, hur du än vrider på skärmen så kommer det att visa det kameran ser (den vänder dock på bilden i en del vinklar så att den inte ska hamna upp och ned). Om du vrider skärmen så att du ser dig själv när kameran är riktad åt ditt håll och du rör dig åt vänster så kommer bilden av dig att röra sig åt (ditt) höger.

Mvh,
Richard
Tack! Det var det där sista som jag mende och nu vet jag:)
 

Tack! Tror jag ska kolla runt lite och får se men tack för tipsen:)
 
Uppfattade du rätt?

Tack! Det var det där sista som jag mende och nu vet jag:)

Ja, det var en förklaring som lätt kan missuppfattas, det gjorde jag så jag var tvungen att kolla. Rör du dig åt höger så ser det ut som om du rör dig åt samma håll på skärmen (fast det egentligen ju är åt skärmens vänstra sida från skärmen sett)!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.