Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Starta filmning med 6D remote

Produkter
(logga in för att koppla)

StaffanW

Aktiv medlem
Tänkte sätta upp en kamera högt på stativ under en konsert och filma. Kommer att ha svårt att nå kameran under konserten. Någon som har idé om hur jag ska sätta igång filmningen när den stoppat? WiFi kan man inte använda när man filmar.

Jag har samma problem.. struligt att att en kamera på stativ bryter efter 10 min och man måste fram och trycka igång den igen. Enda "lösningen" jag kommit på är att skaffa en GoPro Black, som man startar remote, och som kan vara placerad på scenen t.ex. (nödlösning)

Jag puffar tråden lite här.. har någon en bra lösning??

en servomotor av något slag och ett "plastfinger" som styrs med radiosändare eller trådbunden.
eller en tråd (fiskelina) som har en manuell (fjädrad) plastfinger funktion.

Highteq.

Cactus V5 radiosändare med sladd mellan mottagare och fjärrutlösaren i kameran borde fungera bra.

Med canons egna lilla RC-6 går det att starta/stoppa video. Har den själv men tycker inte den är användarvänlig. Dels för att det är en billig plastig liten sak och kan därför känns opålitlig och dels för att du måste stå framför och rikta den mot kameran för att starta. Ingen som har tips på SLADD remote som startar video? Det måste ju finnas!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar