Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stackars Patrick...

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejduglade skrev:
Man kan ju inte låta bli och undra om dessa föräldrar till kriminella ungdomar har någon som helst skam i kroppen, och snacka om att ha missriktade aggressioner när man attackerar en fotograf som gör sitt jobb!!
Robert! Vad är adressen till Patriks hemsida?

Även om pappan gjorde fel så tycker jag inte det
är så konstigt att han reagerade så.
Tror inte det är så kul om ens son hammnar i tidningen som krimminell.
Å andra sidan hadde inte många hört om det här om han inte attekerat fotografen så han lyckades juh inte specellt bra ;)
 
Mickey skrev:

Tror inte det är så kul om ens son hammnar i tidningen som krimminell.

Det skulle han tänkt på när han upppfostrade snorungen! Jag fattar inte varför det hela tiden ska va så synd om brottslingar. Det är väl bara bra om de får på huvet i bland.


//Uffe
 
Bjelkengren skrev:
Det skulle han tänkt på när han upppfostrade snorungen! Jag fattar inte varför det hela tiden ska va så synd om brottslingar. Det är väl bara bra om de får på huvet i bland.


//Uffe

Vem har sagt att det är synd om dom då?
Försökte bara förklara att hans reaktions inte
var så konstig.
Eller va den det?
 
Mickey skrev:
Även om pappan gjorde fel så tycker jag inte det
är så konstigt att han reagerade så.
Tror inte det är så kul om ens son hammnar i tidningen som krimminell.

Jag kan inte komma ihåg att jag sett en bild på en odömd brottsling här i sverige, vart man får se ansiktet.

så man har ju inget att frukta att de tar bilder på en.
om bilden stannar i sverige :)
 
RawBeer skrev:
Jag kan inte komma ihåg att jag sett en bild på en odömd brottsling här i sverige, vart man får se ansiktet.

så man har ju inget att frukta att de tar bilder på en.
om bilden stannar i sverige :)

Har man inte? Anna Lindhs mördare är inte dömd och han presenterades med namn och bild innan rättegången ens hade börjat.

Jag undrar hur media resonerar när de bestämmer sig för att hänga ut någon.

Anna Lindhs mördares namn och bild har man gått ut med och han är som sagt inte dömd ännu. Skulle han dessutom förklaras vara otillräknelig har man alltså hängt ut en psykisk sjuk människa.

Samtidigt har vi den här kände skådespelaren som dömts för sexbrott mot barn. Han har så vitt jag vet inte blivit allmängods, i alla fall inte i de stora tidningarna.

Den ena är en invandrare, låt vara med ett kriminellt förflutet, den andra en 63-årig blond svensk man, tillfällighet?
 
I samband med uppståndelsen kring jakten på Anna Lindhs mördare tog P1:s Vår grundade mening upp frågan. Tydligen gjordes enskilda bedömningar för varje fall baserat på allmänintresset.
 
tormig skrev:
Har man inte? Anna Lindhs mördare är inte dömd och han presenterades med namn och bild innan rättegången ens hade börjat.

Jag undrar hur media resonerar när de bestämmer sig för att hänga ut någon.

Anna Lindhs mördares namn och bild har man gått ut med och han är som sagt inte dömd ännu. Skulle han dessutom förklaras vara otillräknelig har man alltså hängt ut en psykisk sjuk människa.

Samtidigt har vi den här kände skådespelaren som dömts för sexbrott mot barn. Han har så vitt jag vet inte blivit allmängods, i alla fall inte i de stora tidningarna.

Den ena är en invandrare, låt vara med ett kriminellt förflutet, den andra en 63-årig blond svensk man, tillfällighet?

Tillfälligheter?,,, Kanske, kanske inte..

Men en har erkänt sig skyldig och den andra hävdar att han är oskyldig. Kan ha viss inverkan tror jag.
 
tormig skrev:
Har man inte? Anna Lindhs mördare är inte dömd och han presenterades med namn och bild innan rättegången ens hade börjat.


oj hur kunde jag missa det :)
illa av mig.


men i sydsvenskan som jag läser här hemma
så brukar de aldrig visa ansikten.
de brukar till o med ta bort regskylten på bilar.

den verkligheten lever jag i :)
 
En ganska intressant sak var när Kikki Danielsson åkte fast för rattfylla.
Det stog ju givetvis i tidningarna efteråt, men Aftonbladet skrev "Känd folkkär artist" medan Expressen lade ut både namn och stor bild på Löpsedlarna.

Är det rätt att slänga ut namn och bild på någon bara för att man är känd?
 
Klart att fotografen gjorde rätt.. Pappan gjorde fel... Polisen gjorde rätt.. ! Det är min åsikt, men har förståelse för om någon tycker helt annat.. Sånt här kan ju disskuteras i flera år utan att man kommer fram till vem som gjort rätt och inte..

Däremot tycker jag det är konstigt att man disskuterar vad som skulle hända om fotografen inte var där! Fotografen trissar upp stämningen? Hur då? Att han bara är där? Pappan hade säkert reagerat mot andra personer som agerade åskådare.
Jag är också säker på att polisen är tillräckligt kompetenta att prioritera sina handlingar i sådan situationer..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.