Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Största möjliga format med Canon EOS 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

andosca

Ny medlem
HAr ett problem...
Ska fota en produkt som sedan skall dras upp absolut så stort som möjligt på en tygvepa. Hur får jag ut absolut bästa möjliga kräm ur kameran, och hur sparar jag därefter för att få största möjliga fil? Använder RAW-formatet vid plåtningen, konverterar därefter till TIF i medföljande programvara till kameran. Finns det något sätt att få större mer detaljerade filer??
/Tacksam för snabbt svar:)

Nej, inte fler detaljer men du kan ju interpolera upp bilden så ser det bättre ut om du gör stora kopior (antalet pixlar blir större).

andosca skrev:
HAr ett problem...
Ska fota en produkt som sedan skall dras upp absolut så stort som möjligt på en tygvepa. Hur får jag ut absolut bästa möjliga kräm ur kameran, och hur sparar jag därefter för att få största möjliga fil? Använder RAW-formatet vid plåtningen, konverterar därefter till TIF i medföljande programvara till kameran. Finns det något sätt att få större mer detaljerade filer??
/Tacksam för snabbt svar:)

Vanligtvis när man gör screentryck så brukar man projja bilderna. 3072x2048 pixlar räcker gott och väl. Har själv kört ut en 70x100 bild från min 10D och den blev suverän.

//Joseph

ANNONS