Annons

Större sökarbild

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag hade en sån till min Nikon D200. Den funkade rätt bra, men bilden blev såpass stor att man måste hålla ögat väldigt nära. Så det slutade med att jag sålde den för ett tag sen. D200:ans sökare är helt enkelt såpass stor redan från början att det blir för mycket av det goda. 40D har nästan lika stor sökare som D200, så det vete håken om jag vill rekommendera den. Om du har möjlighet så bör du prova i butik först. Eller förök hitta en begagnat. Jag sålde min för 350:- eller nåt sånt.
 
Jag har en sån till min 40D och tycker att den är riktigt bra.
Nackdelen är att det som sagt kan vara knivigt att se hela sökarbilden, man får liksom flytta ögat en aning för att se hela bilden.

Personligen tycker jag att det är värt det och skulle inte kunna tänka mig att vara utan.
 
Swappo skrev:
Jag har en sån till min 40D och tycker att den är riktigt bra.
Nackdelen är att det som sagt kan vara knivigt att se hela sökarbilden, man får liksom flytta ögat en aning för att se hela bilden.

Personligen tycker jag att det är värt det och skulle inte kunna tänka mig att vara utan.

Allrighty
Då kanske man ska skaffa sig en sån till min 40D.
Är det förresten lättare att fokusera manuellt med KPSen?
 
Det är av det skälet jag använder Minoltas motsvarande lösning 1,5x Loupe - det är för mig lättare att få till skärpan vid makro ( = MF ), MEN med glasögon är det kört, det fungerar inte.
 
Stefan Sievola skrev:
Allrighty
Då kanske man ska skaffa sig en sån till min 40D.
Är det förresten lättare att fokusera manuellt med KPSen?

Lättare att fokusera... hmmm, njaaaae. Jag vet inte.
För mig är det så, men det är nästan garanterat en vanesak.
Jag tror inte det är någon större skillnad faktiskt, ok, bilden blir ju lite större så det skulle vara därför då, men jag tvivlar ändå.

KPS ögonmussla passar inte alla, jag har flera kompisar som provat och inte gillat den medans andra tycker den är bättre än utan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.