Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Störande annonser
- Trådstartare Dykhjelm
- Start datum
Dönitz
Aktiv medlem
Hur blir jag av med alla blinkande annonser på fotosidans höger sida.
Jobbar med 2 skärmar och trots detta så är det så störande att jag tvingas stänga fotosidan.
Dom blinkande annonserna motverkar ju sitt eget syfte.
Om du kör Fire Fox, prova Adblock Plus
b-krantz
Aktiv medlem
Om du kör Fire Fox, prova Adblock Plus
Finns även till Chrome.
Är det inte så att vi betalande medlemmar har mindre reklam?
Dykhjelm
Aktiv medlem
Finns även till Chrome.
Är det inte så att vi betalande medlemmar har mindre reklam?
Är guldmedlem men ser eländet ändå om det inte går att stänga av på något sätt.
Använder Explorer. Har provat Chrome men vi blev aldrig kompisar.
Annonser är svårt. Vi måste ha dem för ekonomin men jag förstår att de kan upplevas störande. Högerkolumnen syns alltid för alla. Man skulle kunna tänka sig att guld-medlemmar kan ha möjligheten att stänga av men det krävs nog en prishöjning för att kompensera bortfall av annonsvisningar.
Fredrik183
Aktiv medlem
Annonser är svårt. Vi måste ha dem för ekonomin men jag förstår att de kan upplevas störande. Högerkolumnen syns alltid för alla. Man skulle kunna tänka sig att guld-medlemmar kan ha möjligheten att stänga av men det krävs nog en prishöjning för att kompensera bortfall av annonsvisningar.
Annonserna är väl egentligen inte problemet, de är ju bara trevliga att se. Men blinkandet... Nu går det visst inte stänga av blinkandet i Chrome med Add Block längre. Tack och hej Fotosidan säger jag. Man får ju knoster, om inte epilepsi av eländet. Kommer hit någon gång ibland för att kolla om de blinkande annonserna är borta/går stänga ner.
Har inget emot annonserna. Det är bara det psykedeliska blinkandet som stör. Att ta bort blinkandet ger väl inte mindre annonsintäckter?
Jo eftersom annonsörer (oavsett media/kanal) vill ha annonser som drar ögonen till sig. Skulle vi ha detaljerade åsikter om utformningen så skulle vi inte vara en intressant kanal.
StaffanW
Aktiv medlem
Tack för att ni påtalade blinkandet (not).
Tänkte inte på det tidigare, men nu när ni påtalade blinkandet så är även jag irriterad.
Bra tips att förminska fönstret, men lite synd, för jag brukar emellanåt titta på annonserna som ibland ger bra tips (har faktiskt inom loppet av två veckor handlat två saker via Fotosidanannonser).
Nu blir det motverkat syfte i mitt fall då jag blir så irriterad att jag hellre förminskar fönstret och slipper annonserna helt. Så fortsätter blinkandet blir det inga annonsklick för min del.
Tänkte inte på det tidigare, men nu när ni påtalade blinkandet så är även jag irriterad.
Bra tips att förminska fönstret, men lite synd, för jag brukar emellanåt titta på annonserna som ibland ger bra tips (har faktiskt inom loppet av två veckor handlat två saker via Fotosidanannonser).
Nu blir det motverkat syfte i mitt fall då jag blir så irriterad att jag hellre förminskar fönstret och slipper annonserna helt. Så fortsätter blinkandet blir det inga annonsklick för min del.
Dykhjelm
Aktiv medlem
Om blinkandet blir för jobbigt, brukar jag helt enkelt förminska fönstret.
Får nog göra så också. Men jag använder 2 bildskärmar, som tyvärr är olika breda. Men får väl hålla internetsidor på en skärm och på så sätt slippa fotosidans annonser som stör.
b-krantz
Aktiv medlem
Själv kör jag med en helt reklamfri sida. Jag använder Chrome med Adblock Plus. Visst slinker annonser igenom då och då, men dem döljer jag illa kvickt. Ja annonserna behövs för att finansiera sidan, men det behöver inte betyda att just jag skall titta på dem.
När jag sätter mig med en ny dator eller när jag nyss installerat en ny Linux dist, chockas jag av mängden reklam på nätet. Snabbt in med en reklamblockerare.
Reklamen stör inte bara mina ögon, den sänker prestandan (en massa bandbredd går åt för att visa något jag inte vill se), det gör sidor mer osäkra. Den enklaste vägen in för ljusskygga individer som vill sprida skadlig kod är just annonser. Den del som kodsnickrarna har minst kontroll över.
När jag sätter mig med en ny dator eller när jag nyss installerat en ny Linux dist, chockas jag av mängden reklam på nätet. Snabbt in med en reklamblockerare.
Reklamen stör inte bara mina ögon, den sänker prestandan (en massa bandbredd går åt för att visa något jag inte vill se), det gör sidor mer osäkra. Den enklaste vägen in för ljusskygga individer som vill sprida skadlig kod är just annonser. Den del som kodsnickrarna har minst kontroll över.
Cecilia Artista
Medlem
Jag har inget emot annonser på Fotosidan så länge de är fotorelaterade.
Men snälla, acceptera inte blinkande annonser! De är såå störande. Dessutom får man ju en negativ inställning till annonsören och det var nog inte meningen med annonsen.
Men snälla, acceptera inte blinkande annonser! De är såå störande. Dessutom får man ju en negativ inställning till annonsören och det var nog inte meningen med annonsen.
Fredrik183
Aktiv medlem
Fick ordning på Chrome och Add Block igen, nu vistas jag lyckligt här igen utan en massa blink.