Annons

Ställa in bländaren i M-läge på 40D

Produkter
(logga in för att koppla)
Kalle_B skrev:
Lägg ner med din skit hela tiden. Får du en spark i kulorna varje gång någon fotograferar i P eller AV eller TV eller något annat automatiskt läge?

Om du får en spark på kulorna varje gång så då kan jag förstå din frustration och jag skall göra allt för att omvända värden, men innan du eller nära släktingar/vänner får fysiska men av att folk väljer olika sätt att fotografera på som inte överrensstämmer med dina ideal så anser ialla fall jag att du kan låta dom få fortsätta i sin egen stil. Själv plåtar jag bara i Manuellt, jag använder musen med höger hand och jag öppnar glasburkar med vänsterhand. Ska du hoppa på mig nu?

Elakt men dj*vligt kul, he he he...
 
Komiskt att när en kvinna frågar om enkla nybörjarfrågor som uppenbart är lätta att hitta i manualen kommer det snabbt snälla pedagogoska svar från duktiga män.
Är det någon snubbe som frågar kommer en sur länk till pdf-manualen och frågan om han vet vad Google är?

Rtfm, säger jag.
 
Jordi skrev:
Komiskt att när en kvinna frågar om enkla nybörjarfrågor som uppenbart är lätta att hitta i manualen kommer det snabbt snälla pedagogoska svar från duktiga män.
Är det någon snubbe som frågar kommer en sur länk till pdf-manualen och frågan om han vet vad Google är?

Rtfm, säger jag.
Mjoo.. jag håller med dig, men man skall alltid vara extra snäll mot tjejer :) Stryka dom medhårs och inte dra dom i håret. Då kan det gå som för mig i 5:an... jag fick inte gå på skoldiscot för pappa o mamma innan jag personligen ringde och bad om ursäkt, sedan dess har jag alltid varit snäll mot flickor.
 
Som tjej (men dock inte nybörjare) tackar jag för alla hjälpsamma killar som svarade snabbt och seriöst när jag igår satt med min sprillans nya oanvända 40D i famnen och hade manualen hemma!

Själv fotar jag ju aaaaldrig på P-läget förstås... Men det gör däremot min man när han ibland lånar min gamla avdankade 350D. ;-)

Rtfm - vad betyder det förresten?
 
P? Vad är det?

Jag kör bara med röd triangel, jag.

För den som bara vill använda M, rekommenderar jag en Canon F-1 från 1975, eller så. Den är ännu bättre, för man fokuserar manuellt också.

All automatik är bra, bara den går att koppla ur.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.