Advertisement

Annons

Spyder 2 Pro köp

Produkter
(logga in för att koppla)

Ziden

Aktiv medlem
Hej,

Vi är 3 st som funderar på att "dela" på en Spyder 2 för kalibrering av våra platta skärmar. Är det några problem med att göra detta? Dvs är utrustningen låst till 1 dator? Antagligen är det inte 100% lagligt, men som glad amatör så måste man ju få ekonomin att leva också.

Tänkte handla det kitet som även kan profilera skrivaren(om man har scanner).

Mvh Lazze
 
Ziden skrev:
Hej,

Vi är 3 st som funderar på att "dela" på en Spyder 2 för kalibrering av våra platta skärmar. Är det några problem med att göra detta? Dvs är utrustningen låst till 1 dator? Antagligen är det inte 100% lagligt, men som glad amatör så måste man ju få ekonomin att leva också.

Tänkte handla det kitet som även kan profilera skrivaren(om man har scanner).

Mvh Lazze

Har inte tillgång till ColorVisions licensregler, men jag vet att med EyeOne är det lagligt. Kalibratorn fungerar som dongel, så programmet fungerar inte om inte kalibratorn är ansluten. För övrigt är det inga problem att göra så.

Beträffande skrivarprofilering med en skanner, så har jag provat flera, men inte hittat något som jag är nöjd med. Men jag är ju en petig typ.

MVH/Stefan
 
Har Spyder2+ paketet som även den innehåller program för att göra profiler till skrivaren med hjälp av den egna scannern men för min del var det bara att ge upp, scannern var helt enkelt inte tillräckligt noggrann (en Epson 4180) så det funkade inge vidare... För min del hade det varit bättre att köpa det enklare paketet och istället lägga pengarna på ordentligt gjorda profiler hos en firma (t.ex Cathy´s) vilket jag ändå gjorde, kostar 40$ per profil.

Vad gäller att använda programvaran på flera datorer så är det inga problem rent praktiskt. Licensmässigt vet jag däremot inte...

/Micke
 
Tack för era synpunkter! Det är säkert rätt att scannern inte är tillräckligt bra så att man lika bra kan gå på¨det billigare paketet.

1395:- på Scandinavian? Nästa inte värt att handla utrikes för en sådan blygsam summa!

Såg precis att de haft den goda smaken att öppna en Stockholmsbutik, så då känns det givet!

Då blir det en:

Colorvision Monitor Spyder ColorPlus
för 1395:-

Mvh Lazze
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.