Annons

Spricka i kamerahuset

Produkter
(logga in för att koppla)

Krippe

Aktiv medlem
Hej!

Har fått en liten spricka i kamerahuset på min 30D.

sprickan är på undersidan och ingenting som är ivägen eller påverkar men ifall det skulle "lossa"/spricka upp är jag oroad över.

Finns det reservdelar till kamerahusen som man kan beställa eller måste man lämna in den?

Bifogar bild inom kort!

Hur har du lyckats få en spricka utåt? Var det när du skruvade ihop den igen? Eller hur har du annars fått SET-knappen till att sitta uppochner?

Lite offtopic.

jag råkade bryta av minneskortsluckan till D50 för ett par månader sen, har planerat att epoxylimma den rätt länge men inte fått det gjort.

Skruvade iallafall bort luckan tar c:a 20 sek två krysskruvar.
har mailat Nikons support för att kolla upp ifall det kan gå att köpa lös en lucka.

Fick dock till svar att jag var tvungen att skicka in den på rep.

Tills jag finner en lösning har jag gaffat över.

Funkar mkt tillfredställande. plus att ajg tycker kameran blir lite skönare att hålla i.

Har du ingen garanti på 30D´n ?

Krippe skrev:

Finns det reservdelar till kamerahusen som man kan beställa eller måste man lämna in den?

Hör med Mk Electronics, de säljer reservdelar till canon. Brukar vara hjälpsamma med att skiska sprängskisser så man kan peka ut vilka delar man vill köpa.

www.mkelectronics.com
[email protected]
031 334 25 10

/carl

edit: InfoCare finns även, men dom säljer inga reservdelar utan vill ha in kameran för reperation.

www.infocare.se

Jo jo, garanti har jag. Men kameran är inte köpt i sverige utan i Carribean så det står på "warranty card" - Latin America. Gäller det bara där då? Borde ju vara världen över tycker man...

Har mailat canons support om garantifrågan och ska höra av mig till dom två nämna företagen!

Varför inte bara svetsa ihop sprickan. Använd en svag lödkolv eller effektreglera den med en dimmer om den är för stark.

Har fått svar nu ifrån mkelectronics och nytt "hölje" (vad vi nu kallar det) skulle gå på 750 kr.
Svaret ifrån Canon kundservice var tydligen att jag skulle skicka in den på reparation och sedan skicka kvittot till dom och få ersättning ifrån dom, så jag vet inte vad som är bäst?

Krippe skrev:
Svaret ifrån Canon kundservice var tydligen att jag skulle skicka in den på reparation och sedan skicka kvittot till dom och få ersättning ifrån dom, så jag vet inte vad som är bäst?
Fick du det rådet även efter att du berättat att du inte har någon garanti som gäller i Sverige? Det verkar ju fantastiskt generöst av dem i så fall.

Sade som det var att den inte var köpt i Sverige utan i Latin Amerika som det blir.
Dom sade att det blev en fråga för Infocare iof.

Krippe skrev:
Sade som det var att den inte var köpt i Sverige utan i Latin Amerika som det blir.
Dom sade att det blev en fråga för Infocare iof.

Se till att du får en ordentlig bekräftelse från Canons kundservice att de tar det på garantin. Skriftligt eller mail.

Kameran ska väl inte spricka så. Antingen är höljet försvagat pga. fabrikationsfel eller också har den varit utsatt för ovarsamt våld.

Annars om garantin inte tar det så är 750 kr en rimlig kostnad ju, om det täcker totala kostnaden inräknat arbetet.

Mvh J O

JanOlofHärnström skrev:
Se till att du får en ordentlig bekräftelse från Canons kundservice att de tar det på garantin. Skriftligt eller mail.

Kameran ska väl inte spricka så. Antingen är höljet försvagat pga. fabrikationsfel eller också har den varit utsatt för ovarsamt våld.

Annars om garantin inte tar det så är 750 kr en rimlig kostnad ju, om det täcker totala kostnaden inräknat arbetet.

Mvh J O

Täcker garantin varsamt våld ? *skrattar*

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar